۲۰۲۰ سال ورشكستگی های نفت و گاز آمریكا

۲۰۲۰ سال ورشكستگی های نفت و گاز آمریكا خبرگزاری نفت و گاز: ورشكستگی های مختلفی در صنعت نفت و گاز آمریكا روی داده كه سبب شده است سرمایه گذاران به صنعت شیل روی خوش نشان ندهند.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، این صنعت در طول سال ۲۰۱۹ در نتیجه ركورد بالای شركت هایی كه اعلام ورشكستگی كردند با بحران تامین اعتبار روبرو شد.
طبق اعلام شركت "هایز اند بونز"، مجموعا ۵۰ شركت انرژی در ۹ ماه نخست امسال خواهان حمایت در مقابل ورشكستگی شدند كه شامل ۳۰ تولیدكننده نفت و گاز، ۱۵ شركت خدمات میدان نفتی و دو شركت میان دستی بوده است.
در مقابل، در كل سال ۲۰۱۸ تعداد ۴۳ شركت نفت و گاز اعلام ورشكستگی كردند. بزرگترین ورشكستگی امسال نفت و گاز كه در واقع بزرگترین ورشكستگی از سال ۲۰۱۶ بود، شركت EP انرژی بود كه نتوانست حدود پنج میلیارد دلار بدهی خودرا پرداخت كند و در اكتبر اعلام ورشكستگی كرد.
حالا بعضی از ناظران آگهی داده اند كه این روند در سال ۲۰۲۰ سرعت بیشتری پیدا می كند.
در آخرین دوران رونق نفت شیل، شركت ها ی حفاری آمریكایی با كوهی از اعتبار موجود روبرو بودند برای اینكه سرمایه گذاران تمایل داشتند روی كارهای نفت شیل كه به میزان قابل توجهی ارزان تر و كارآمدتر از حفاری مرسوم بود، سرمایه گذاری كنند.
بازارهای نفت از عرضه فراوانی لبریز شدند كه از تقاضا فزونی گرفت و در رویدادی كه عده كمی پیش بینی كرده بودند، آمریكا به بزرگترین تولیدكننده نفت جهان تبدیل شد و حدود ۱۳ میلیون بشكه در روز نفت تولید كرد كه این كشور را به یك صادركننده نفت بزرگ تبدیل كرد. در نتیجه قیمتها به میزان قابل توجهی كاهش پیدا كردند و به سطحی سقوط كردند كه خیلی از شركت ها ی حفاری را ضررده كرد.
به یك باره سرمایه گذاران نگران صنعت شیل شدند و بدهی انرژی، منفور شد. این سرمایه گذاران كاملا حق داشتند برای اینكه شركت هایی كه اوراق قرضه آنها بی ارزش شناخته شد، قادر به بازپرداخت بدهی خود نبودند و ده ها شركت حفاری كوچكی كه زیربار انبوهی بدهی بودند، از بین رفتند.
حالا مفسرین انتظار دارند این وضعیت شدت بیشتری پیدا كردند و ادغامهای بیشتر میان شركت ها ی شیل و تغییر شرایط بازپرداخت بدهی لازم است تا صنعت به روال عادی خود برگردد.
طبق گزارش اویل پرایس، مایكل بردلی، استراتژیست انرژی در این زمینه اظهار داشت: بازار دیگر از شركت های انرژی با طرحهای توسعه گسترده حمایت نمی كند و سودآوری و سوددهی به سهامداران را ترجیح می دهد. وی برآورد كرد حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار بدهی انرژی با بازدهی بالا حالا در خطر است و این شركت ها گزینه دیگری به جز حمایت در مقابل ورشكستگی و توافق جدید برای بازپرداخت بدهی ندارند.




منبع:

1398/10/08
11:09:10
5.0 / 5
4565
تگهای خبر: انرژی , تولید , حفاری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز