حواستان به حق بیمه برق باشد

حواستان به حق بیمه برق باشد خبرگزاری نفت و گاز: خاموشی های اخیر خسارات زیادی را به تجهیزات و لوازم برقی وارد کرده است اما حواستان باشد که می توانید حقتان را از صنعت برق بگیرید و به آسانی از آن نگذرید.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، در قبوض برق هزینه ای تحت عنوان بیمه برق از مشترکان گرفتن می شود که برای مشترکان شهری خانگی ۱۰۰ تومان، مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و برای مشترکان روستایی نصف این مبلغ تعریف شده است و برمبنای آن اگر مشترکی گرفتار حادثه برقی شود می تواند حق خودرا مطالبه کند. به عبارت دیگر برمبنای بیمه مشترکان اگر خسارتی بر دارایی مشترکان خانگی یا سایر مصارف تحمیل شود که منشا آن برق باشد، در قالب قرارداد بیمه خسارت مشترکان و مفاد قرارداد پرداخت خواهد شد.
در ابتدا لازم است مشترک وارد سایت توانیر و بخش بیمه خسارات مشترکان شود و یا بوسیله جستجو در موتورهای جستجوگر به آسانی وارد سایت bimetavanir.org.ir شوند و درخواست خودرا ثبت کنند. زمانی که مشترکان وارد سایت شدند می بایست شناسه قبض خودرا وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است اطلاعات آنرا وارد کنند، علاوه بر این اگر هزینه ای پرداخت کردند فاکتور آنرا به درخواست خود اضافه کنند که بعد از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتاً پرداخت می شوند.
ممکنست این خسارات در زمینه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد که در این شرایط نیز اگر ارگان هایی ذیصلاح تایید کنند که منشا خسارت برق است متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه می دهند امور مالی لازم انجام، مبلغ برآوردی محاسبه می شود و مراحل بعدی ادامه دارد.
۶۷۰۰ درخواست سال قبل هنوز تعیین تکلیف نشده است
در این رابطه عبدالامیر یاقوتی- مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین به ایسنا اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ درخواست در سامانه ثبت شده است که ۶۷۰۰ مورد هنوز مورد بررسی قرار نگرفتند و در دست بررسی هستند اما به دنبال این هستیم که تا آخر این ماه تکمیل نماییم.
وی ادامه داد: پروسه به این صورت است که بعد از ثبت درخواست بیمه آغاز به بررسی و کارشناسی می کند و بعد از مشخص شدن هزینه به متقاضی اعلام و بعد از دریافت شماره شبا در صورتیکه متقاضی بپذیرد هزینه پرداخت می شود.
تا کنون ۶۵۰۰ درخواست ثبت شده است
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین با اعلان اینکه سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیمه برق بر عهده بیمه کوثر بود، اظهار نمود: در سال ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۶۵۰۰ پرونده ثبت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل تفاوت زیادی ندارد و حتی تعدادی نیز کمتر شده است.
یاقوتی افزود: آگهی شرکت در مناقصه هفته گذشته منتشر گردید و به دنبال این هستیم که در هفته جاری ارزیابی فنی انجام و در نهایت بیمه گر مشخص شود، هدف این بود که تا آخر این ماه مشخص شود اما به نظر با ۱۰ یا ۱۵ روز تاخیر به نتیجه می رسیم.
وی با اعلان اینکه اگر در اوایل مرداد ماه نیز بیمه گر مشخص شود تمام تلاش خودرا خواهیم کرد که تا شهریور ماه خسارات سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت گردد، اظهار داشت: تا زمانی که بیمه گر مشخص نشود ارزیابی خسارات صورت نمی گیرد و بطور کلی بیمه گر تمام پرونده ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.
بگفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین صنعت برق دخالتی در این مساله ندارد و بررسی و هزینه گذاری بطور کامل بوسیله بیمه گر انجام می شود و ما بعنوان یک نماینده از طرف مردم به خاطر این که بتوانیم حداکثر امکانات بیمه ای را اختصاص بدهیم عمل می نماییم و مسئولیت این را داریم که مناقصه ای از جانب مردم برگزار نماییم که به ازای مبلغی که ماهانه پرداخت می کنند و متناسب با قانونی که اعلام می شود بتوانند خسارت در یافت کنند.
چقدر خسارت پرداخت شده است؟
یاقوتی با اشاره به میزان خسارت پرداخت شده در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: در سال قبل حدود ۷۰ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه پرداخت گردید که اگر بطور کامل پرداخت گردد به حدود ۸۰ میلیارد تومان می رسد و باتوجه به روند فعلی بعید بنظر می رسد که امسال میزان پرداخت خسارت بیش از این باشد البته سقف مبلغی نیز به همین میزان است.




منبع:

1400/04/26
21:23:58
5.0 / 5
1162
تگهای خبر: ارزیابی , برق , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز