صدور اولین پروانه استاندارد الزامی خدمات بعد از فروش خودرو

صدور اولین پروانه استاندارد الزامی خدمات بعد از فروش خودرو به گزارش خبرگزاری نفت و گاز، مدیرکل استاندارد استان تهران از صدور اولین پروانه استاندارد الزامی خدمات بعد از فروش خودرو در کشور اطلاع داد.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از مهر، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار داشت: با اجرای الزامی استاندارد خدمات بعد از فروش خودرو، اولین پروانه استاندارد در این خصوص، توسط اداره کل استاندارد استان تهران صادر شد.
وی اظهار داشت: استاندارد خدمات بعد از فروش خودرو بر مبنای استاندارد ملی ایران به شماره ۱۹۱۱۷ از تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ الزامی شد و مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هر گاه اجرای استاندارد کالا یا خدماتی مشمول مقررات استاندارد الزامی باشد، تولید، توزیع، تمرکز و عرضه آن کالا و یا خدمت بدون مجوز استاندارد ممنوع می باشد و با متخلف مطابق ماده ۴۰ قانون مذکور برخورد می شود.
طاهری افزود: با تصویب شورایعالی استاندارد، در جهت حصول اطمینان از کیفیت خدمات عرضه شده، تعیین حداقل سطح کمی و کیفی خدمات عرضه شده توسط نمایندگی های مجاز عرضه کنندگان خودرو و همینطور پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان و جلب رضایت مشتریان، این استاندارد مشمول مقررات استاندارد الزامی شد.
مدیرکل استاندارد استان تهران ضمن اشاره به فعالیت بیشتر از ۵۰ شرکت عرضه و عرضه کننده خدمات بعد از فروش خودرو در استان تهران، اظهار داشت: بر مبنای مصوبات شورایعالی استاندارد، این شرکت ها باید برای دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد الزامی برای خدمات خود از راه ثبت درخواست و رفتن به اداره کل استاندارد استان تهران اقدام نمایند.


منبع:

1403/03/21
10:55:03
5.0 / 5
198
تگهای خبر: استاندارد , تولید , حقوق , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز