وزیر صمت مطرح كرد:

تحول بزرگی در صنعت کشور با سیاست گذاری صورت گرفته است

تحول بزرگی در صنعت کشور با سیاست گذاری صورت گرفته است خبرگزاری نفت و گاز: به گزارش خبرگزاری نفت و گاز، وزیر صنعت اظهار داشت: بخش صنعت باید به سمت محصولات دانش بنیان و صادرات محور حرکت نماید و در وزارت صمت به این مورد تاکید کرده ایم.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از مهر، عباس علی آبادی دوشنبه شب در آئین رونمایی از بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه و دانش بنیان وزارت صمت عنوان کرد: این هفتمین رویداد دانش بنیان در حوزه صنعت است که باید به گفتمان تبدیل گردد و از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان بهره برد.
وی اضافه کرد: طبق گفته دانشمندان اگر توانستید از مسیر فناوری کالایی تولید و آنرا صادر کنید آن زمان، موفق خواهید بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی در جهت پشتیبانی از تولید داخل تاکید می کردند کالایی که در داخل تولید می شود نباید واردات در آن صورت گیرد.
وی ضمن اشاره به ساخت داخل با استفاده از فناوری اظهار داشت: باید یک مهندسی قوی و خلاقانه بر روی تولید کالاها صورت گیرد و ارزش افزوده را ارتقا یابد.
علی آبادی تصریح کرد: وقتی به صنعت خودرو آمدم گفتند که ۲۰ درصد خودرو ساخت داخل است، موکت های داخل خودرو، لاستیک و باد آن ساخت داخل بود ضمن این که باد خارجی بهتر از داخل بود. فرقی بین مونتاژ و ساخت داخل نداشت این در شرایطی است که برای ساخت داخل باید مهندسی آنرا داشته باشیم و امروز با سیاست گذاری تحول بزرگی در صنعت صورت گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بالاخره موفق شدیم با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت سیزدهم محصولات سفارش بنیان را داشته باشیم که احتیاج به رفع تعهد ارزی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در قسمت صنعت موفقیت های بزرگی در پشتیبانی از دانش بنیان ها صورت گرفته است، اظهار داشت: دانش بنیان ها می توانند با خلق ارزش افزوده در سایر کشورها تولیدات انجام دهند و کشت فراسرزمینی و ارزش افزوده داشته باشند به شرطی که ثمره آنرا به کشور بازگردد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از ظرفیت ایرانی ها مقیم در کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در صنعت دانش بنیان ها هم میتوان استفاده نمود.
علی آبادی ضمن اشاره به بسته حمایتی از دانش بنیان ها اظهار داشت: از صادرات محصولات دانش بنیان با اختصاص تسهیلات ارزی و سایر مشوق ها با استفاده از ظرفیت سایر نهادها حمایت می نماییم، بحث تعهد ارزی را با حضور رئیس کل بانک مرکزی پیش می بریم.
وی تصریح کرد: صنعتگران باید به سمت بین المللی کردن کالاها و محصولات حرکت نماید.


منبع:

1403/03/22
10:59:16
5.0 / 5
191
تگهای خبر: تجارت , تولید , سرمایه گذاری , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز