روند افزایش نفت در بازار جهانی

روند افزایش نفت در بازار جهانی به گزارش خبرگزاری نفت و گاز نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری كه كاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریكا را نشان داد، افزایش پیدا كرد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، بهای نفت برنت برای تحویل در نوامبر در بازار لندن ۲۰ سنت یا ۰.۳۴ درصد افزایش یافت و به ۵۸.۶۴ دلار در هر بشكه رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه پس از این كه به ركورد ۵۹.۴۹ دلار صعود كرد كه بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۱۵ بود، با یك درصد كاهش بسته شد.
نفت خام آمریكا برای تحویل در نوامبر ۲۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۲.۱۶ دلار در هر بشكه رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پس از این كه به ۵۲.۴۳ دلار كه بالاترین قیمت در پنج ماه گذشته بود صعود كرد، با ۰.۷ درصد كاهش بسته شد.
قیمت های نفت از توافق میان كشورهای عضو و غیرعضو اوپك برای كاهش حدود ۱.۸ میلیون بشكه در روز از تولیدشان مورد حمایت قرار گرفته، اما قیمت نفت خام آمریكا به دلیل تولید رو به رشد نفت شیل این كشور، اختلاف زیادی به برنت پیدا كرده است.
موسسه امریكن پترولیوم برخلاف انتظار بازار روز سه شنبه اعلام كرد: ذخایر نفت خام آمریكا هفته گذشته كه پالایشگاه های آمریكایی تولیدشان را افزایش دادند، به میزان ۷۶۱ هزار بشكه كاهش یافت، اما ذخایر بنزین افزایش و ذخایر میعانات كاهش پیدا كرد.
طبق آمار این گروه صنعتی، فعالیت پالایشگاهی به میزان ۱.۳ میلیون بشكه در روز افزایش یافت.
تحلیلگران در نظرسنجی روز سه شنبه رویترز پیش بینی كردند ذخایر نفت خام آمریكا برای چهارمین هفته متوالی افزایش خواهد یافت. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریكا بعد از ظهر روز جاری منتشر خواهد شد.
براساس گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور تركیه، روز سه شنبه تهدید برای مسدود كردن خط لوله ای كه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشكه در روز از نفت خام كردستان عراق را به بندر سیهان تركیه منتقل می كند را تكرار كرد.

 

1396/07/05
15:33:59
5.0 / 5
5309
تگهای خبر: نفت , ذخایر نفتی , نفت خام , پالایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز