رئیس سازمان بورس:

تامین مالی پروژه های نفت از بازار سرمایه عملیاتی می گردد

تامین مالی پروژه های نفت از بازار سرمایه عملیاتی می گردد خبرگزاری نفت و گاز: تهران- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اظهار داشت: در حال رایزنی با وزارت نفت برای انتشار اوراق مشاركت برای تامین پروژه های نفتی با استفاده از بازار سرمایه هستیم و در آینده نزدیك عملیاتی می گردد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «شاپور محمدی» روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از هفت سامانه الكترونیكی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران اضافه كرد: مذاكرات این كار از یك سال و نیم پیش شروع شده ضمن آنكه صندوق پروژه های نفتی هم در دست رایزنی است و امیدواریم در چند ماه آینده عملیاتی شود.
وی اضافه كرد: درمورد عرضه محصولات نفتی و حتی خود نفت خام در بورس انرژی هم اقدام های خوبی انجام شده و الان در فاز اجرایی قرار گرفته است؛ اكنون برخی مشتقات نفتی در بورس انرژی عرضه می گردد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه كرد: البته برای عرضه نفت خام مشكلاتی در گردش مالی آن و واریز به خزانه وجود دارد كه با دیوان محاسبات در حال رایزنی هستیم و امیدواریم بعد از حل شدن این مساله امكان تسویه وجوه با استفاده از سازمان سپرده گذاری مركزی صورت گیرد تا بتوان نفت خام را در بورس انرژی عرضه نمود.
محمدی خاطرنشان ساخت: سازمان بورس ابزارهای مختلفی همچون اوراق مشاركت، جعاله، اجاره، وكالت، سكوك و دیگر اوراق های مالی اسلامی در اختیار دارد.
به گفته وی، امكان هرنوع تامین وجوه با استفاده از بازار سرمایه وجود دارد اما مهم، نرخ تامین مالی است.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: دستگاه ها می توانند با جذاب كردن نرخ سود منابع مورد نیاز خویش را از بازار سرمایه جذب كنند و بدین ترتیب سرمایه گذاران هم از منافع ناشی از رشد جهانی قیمت نفت بهره مند خواهند شد.
وی درباره اینكه وزارت نفت تا چه میزان می خواهد تامین مالی خویش را از بورس انجام دهد اظهار داشت: وزارت نفت در تامین مالی خود ارزان ترین روش را انتخاب نماید و درعین حال سرمایه گذاران بورسی هم به بازدهی مناسب خود دست یابند.
محمدی درباره آخرین وضعیت نمادهای بسته بورسی هم اظهار داشت: تعداد این نمادها یك سال و نیم پیش حتی به 70 نماد بسته هم رسیده بود اما اكنون 15 نماد در بورس و فرابورس بسته است.
وی اضافه كرد: شركت ها برای تشكیل مجمع و تحولات مدیریتی نمادشان به صورت كوتاه مدت بسته می شود؛ وقتی صحبت از نمادهای بسته می شود، آنهایی هستند كه یا مشكل حقوقی دارند و یا درگیر تحولات شركتی هستند؛ البته پیگیریم این 15 نماد بسته هم باز شود.
معاون وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهامداران شركت كنتورسازان ایران هم اظهار داشت: حدود 6 هزار نفر از سهامداران به صورت خارج از نوبت سهام خویش را واگذار كردند و امیدواریم فراخوان های دیگری در آینده برای كنتورسازی منتشر نماییم.
وی اضافه كرد: البته پیگیری های قضایی همچنان ادامه دارد تا خسارتی كه از جانب مدیریت این شركت به سهامداران وارد شده وصول شود.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایرنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز (سه شنبه) از هفت سامانه الكترونیك رونمایی نمود تا ضمن شفافیت در عملكرد، رسیدگی به امور مردم هم تسهیل شود.
اقتصام**2025**9132** 2023


1397/03/22
14:13:36
5.0 / 5
5167
تگهای خبر: انرژی , نفت , نفت خام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز