در نظرسنجی رویترز پیش بینی شد

قیمت نفت افزایش می یابد

قیمت نفت افزایش می یابد نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت احیانا در سال ۲۰۱۸ روند افزایشی با دوره هایی از نوسان خواهد داشت زیرا تمدید توافق كاهش تولید اوپك، تولید بالاتر آمریكا را جبران خواهد نمود.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز با انتظار برای تمدید توافق كاهش تولید، قیمت مورد پیش بینی برای نفت را بالا بردند. اظهارات اخیر مقامات سعودی، انتظارات برای تمدید توافق كاهش تولید را تقویت كرده است. پایبندی اوپك به توافق كاهش تولید هم اكنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

نشست آینده اوپك ۳۰ نوامبر برگزار خواهد شد و احیانا در این نشست با تمدید توافق كاهش تولید بعد از آخر مدت آن در مارس سال ۲۰۱۸ موافقت می گردد. بر مبنای یافته های نظرسنجی رویترز از ۳۵ تحلیلگر، قیمت نفت برنت امسال به ۵۳. ۲۵ دلار در هر بشكه می رسد كه بالاتر از پیش بینی قیمت ۵۲. ۶۰ دلار در ماه گذشته است. بهای معاملات برنت در دو ماه گذشته حدود ۱۷ درصد رشد داشته و امسال به طور متوسط به ۵۳ دلار رسیده است. متوسط قیمت برنت در سال میلادی آینده، ۵۵. ۷۱ دلار پیش بینی می گردد.

به گفته تحلیلگران، تنش در روابط میان ایران و آمریكا و ناآرامی ها در عراق به بالاتر رفتن قیمت های نفت كمك كرده است. طبق این نظرسنجی، قیمت نفت خام آمریكا ۵۰. ۲۱ دلار در هر بشكه در سال ۲۰۱۷ و ۵۲. ۵۰ دلار در هر بشكه در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند رشد تقاضا برای نفت تا آخر سال ۲۰۱۸ و در سال ۲۰۱۸ به حدود ۱. ۵ تا ۱. ۷ میلیون بشكه در روز برسد كه نتیجه تقاضای بالاتر كشورهای آسیایی مانند چین و هند است.

رشد قیمت های نفت ممكن است به تولید بالاتر نفت شیل آمریكا منجر شود. صادرات نفت آمریكا امسال به ركورد بالایی رسیده و انتظار می رود این روند ادامه پیدا كند.




1396/08/12
21:28:23
5.0 / 5
4710
تگهای خبر: تولید , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز