مدیرعامل مپنا در پاسخ به ایسنا:

آمادگی كامل برای راه اندازی زیر ساخت های عراق را داریم

آمادگی كامل برای راه اندازی زیر ساخت های عراق را داریم به گزارش خبرگزاری نفت و گاز مدیرعامل شركت مپنا اظهار داشت: برنامه های مختلفی را برای انتقال تكنولوژی به عراق، پشتیبانی از صنعت برق این كشور و همینطور راه اندازی نیروگاه داریم و باید اعلام نماییم كه برای بازسازی زیر ساخت های صنعت برق این كشور آمادگی كامل از جانب گروه مپنا وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، عباس علی آبادی امروز (پنج شنبه ) در حاشیه بازدید وزیر برق عراق از كارخانجات گروه مپنا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال ایسنا در خصوص این كه میزان آمادگی گروه مپنا برای بازسازی شبكه برق عراق چقد، است اظهار نمود: هم اكنون مجوز راه اندازی سه هزار و پانصد مگاوات نیروگاه در عراق را داریم كه تابحال ۱۵۰۰ مگاوات آن به بهره برداری رسیده است و مابقی هم در دست راه اندازی قرار دارد.
وی با تاكید بر این مساله كه برای انتقال تكنولوژی و عرضه خدمات به عراق آمادگی كامل داریم، در این باره تصریح كرد: هیچ مشكلی در این رابطه وجود ندارد، علاوه بر این در زمینه تأمین تجهیزات نیروگاهی و راه اندازی نیروگاه هم به خودكفایی كامل رسیده ایم.
مدیرعامل مپنا در مورد تأثیر تحریم ها در صنعت برق كشور، افزود: در حوزه برق ایران به خودكفایی كامل رسیده است و علیرغم این كه بعضی از كشورهای غربی شرایط تحریم را ضد ایران اعلام نموده اند، ما هیچ مشكلی در این زمینه نداریم، بلكه آمادگی داریم و علاقه داریم كه با تمام كشورهای دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی همكاری داشته باشیم.
وی در این خصوص افزود: همان گونه كه وزیر برق عراق امروز از بازدید گروه مپنا اعلام نمودند شرایط امروز تحریم در واقع شرایطی را رقم زده است تا كشورهایی كه ایران را تحریم كرده اند خودشان از پتانسیل ها و ظرفیت های ایران محروم شوند.
مدیرعامل شركت مپنا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این كه سالیانه می توانیم هشت هزار مگاوات تولید برق داشته باشیم، در این باره تصریح كرد: این در شرایطی است كه نیاز كشور حدود سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار مگاوات است، بنابراین می توانیم افزون بر این نیاز را برای عرضه خدمات فنی و مهندسی به كشورهای منطقه تحت پوشش قرار دهیم و این در شرایطی است كه هم اكنون هم به خیلی از كشورهای منطقه صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی را داریم.



1397/11/19
02:55:49
5.0 / 5
5021
تگهای خبر: برق , تحریم , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز