یك سناتور آمریكایی خواهان تبدیل خروج از برجام به قانون شد

یك سناتور آمریكایی خواهان تبدیل خروج از برجام به قانون شد خبرگزاری نفت و گاز: رئیس كمیته نیروهای مسلح سنای آمریكا اظهار داشت كه خروج ترامپ از توافق هسته ای باید به قانون تبدیل گردد تا برای رئیس جمهور بعدی آمریكا باز گردنگیر آور باشد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از پایگاه خبری هیل، جیم اینوف سناتور جمهوری خواه و رئیس كمیته نیروهای مسلح مجلس سنا روز سه شنبه گفت، خواستار این است كه در بودجه سیاست دفاعی سالانه خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا از توافق هسته ای با ایران را به قانون تبدیل كند.
وی كه در دفتر خود با خبرنگاران صحبت می كرد درباره سفر اخیرش به آلمان، اراضی اشغالی، كوزوو، جیبوتی، اتیوپی، روآندا و الجزیره توضیحاتی نمایش داد و اظهار داشت كه در خیلی از این كشورها، همچون ایران منتظر اختتام فعالیت ترامپ هستند.
این سناتور جمهوری خواه بعنوان یكی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ اضافه كرد: آنها فكر می كنند كه ترامپ شكست خواهد خورد. ایرانیان منتظر این هستند كه توافق هسته ای را كه جان كری (وزیر امورخارجه پیشین آمریكا) به آن دست یافت، دوباره برقرار كنند و همه آنها پیش بینی می كنند كه او (ترامپ) از ریاست جمهوری كنار خواهد رفت.
اینوف همین طور گفت: بنابراین، كنگره باید تا جایی كه می تواند اقدامات ترامپ را به قانون تبدیل كند تا برای رئیس جمهور بعدی گردنگیر آور باشد، خصوصاً پشتیبانی از ارتش اسرائیل و خروج از توافق هسته ای.
وی افزود: ما هر دوی این ها را می توانیم در سنا تصویب نماییم اما این كار در مجلس نمایندگان به همان اندازه راحت نیست. من این كار را بررسی خواهم كرد.
بنابر این گزارش، سخنگوی سناتور اینوف باز درباره گنجاندن خروج آمریكا از توافق هسته ای در طرح بودجه سالانه برای قانونی كردن آن، اظهار داشت كه این یكی از اهداف جیم اینوف است و بطور قطع در تصویب بودجه از اولویت برخوردار می باشد.
ایران و قدرت های جهانی در سال ۲۰۱۵ به یك توافق جامع برای محدود كردن برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های بین المللی مقابل این كشور رسیدند كه در ابتدای سال ۲۰۱۶ به اجرا رسید اما آمریكا در ماه مه ۲۰۱۸ با خروج از این توافق، آنرا نقض كرد و سپس تحریم ها مقابل ایران را بازگرداند.
این در شرایطی است كه دیگر طرف های توافق هسته ای بر ادامه پایبندی خود به آن با وجود خروج آمریكا تاكید دارند. همین طور كشورهای اروپایی عضو این توافق، شامل انگلیس، فرانسه و آلمان برای ادامه تجارت با ایران یك سازوكار ویژه مالی به وجود آورده اند كه به این كشورها اجازه می دهد باوجود بازگشت تحریم های آمریكا مقابل تهران روابط تجاری خود با ایران را حفظ كنند.



1397/12/16
13:15:42
5.0 / 5
4537
تگهای خبر: برق , تجارت , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز