در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ فروردین بخوانید؛

یادآوری ظریف برای سه شریك اروپایی برجام، سومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی و

یادآوری ظریف برای سه شریك اروپایی برجام، سومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی و خبرگزاری نفت و گاز: تاكید رهبری بر تسریع اقدامات لازم برای جبران خسارات از محل های موجود، آغاز طرح جهاد همبستگی ملی برای سیل زدگان، راه اندازی راه های مواصلاتی و پل ها در مناطق سیل زده لرستان با مشاركت ارتش، برگزاری پانزدهمین اجلاس كمیسیون مشترك نظامی ایران و عمان، یادآوری ظریف برای سه شریك اروپایی ما در برجام، سومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی و... همچون گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیست و ششم فروردین ماه ۱۳۹۸ است.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، مراسم پایانی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم با شركت اساتید برجسته و قاریان بین المللی و همین طور قرآن پژوهان و مهمانان شركت كننده در این مسابقات، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار گردید. حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با بیان اینكه حركت عظیم مردمی در امداد به سیل زدگان از آموزه های قرآن و شهداست، لازمه عمل به قرآن را یاد خداوند و تقوای الهی دانستند و با اشاره به شهدا بعنوان انسان هایی كه در مرتبه عالی تقوا قرار دارند، گفتند: شهدای ما درس های زیادی را به ملت ایران دادند كه نمونه بارز آن، پدیده كم نظیرِ حركت عظیم مردمی برای كمك به مناطق سیل زده است.


رهبر انقلاب همین طور در پاسخ به درخواست مجوز رئیس جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملیبه منظور تأمین قسمتی از هزینه های ناشی از خسارات سیل های اخیر، جدیت دستگاه های مسئول در پیگیری و جبران خسارت های مالی سنگین سیل به ویژه خسارت های وارده بر كشاورزان را لازم دانستند و از دولت خواستند كه با استفاده از محل های قانونی موجود، سریعاً اقدامات لازم را آغاز كند و در ادامه سپس جمع بندی وضعیت و در صورت نیاز، برداشت از صندوق توسعه ملی مورد تأیید خواهد بود.


آغاز طرح جهاد همبستگی ملی برای سیل زدگان
فرمانده نیروی زمینی ارتش: در استان های سیل زده رژه امدادرسانی گسترده را پیش بینی كرده ایم
برافروخته شدن رئیس جمهور از عدم تحقق مطالبات سیل سال ۹۵ خوزستان
كمك رسانی نُجَباء به سیل زدگان اهواز و حمیدیه
احداث راه های مواصلاتی و پل ها در مناطق سیل زده لرستان با مشاركت ارتش


رئیس كمیته سیاسی فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه در بررسی و تصویب لوایح CFT و پالرمو و همین طور پیوستن به FATF منافع و امنیت ملی باید ملاك تصمیم قرار بگیرد نه اقدامات آمریكا، اظهار نمود: سوژه لوایح CFT و پالرمو و پیوستن به FATF قبل از این محل اختلاف بود كه مجلس آنرا تصویب كرد و با ایراد شورای نگهبان این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. اطلاعاتی كه از جلسات مجمع بیرون آمد هم این بود كه طیفی كه اكثریت هستند مخالف پیوستن به این كنوانسیون ها بودند.
همچنین كمال الدین سجادی از گسترش و تقویت تشكیلات جبهه پیروان خط امام و رهبری در شهرستانها برای انتخابات مجلس یازدهم آگاهی داد.


پانزدهمین اجلاس كمیسیون مشترك نظامی ایران و سلطنت عمان در شهر مسقط پایتخت عمان انجام شد و هیئت های عالی رتبه نظامی دو كشور با تشكیل پانزدهمین اجلاس مشترك در شهر مسقط و انجام مذاكرات، برنامه های همكاری نظامی فی درخلال را برای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در حوزه های علمی، آموزشی، دریایی، هوایی، پلیسی و همكاری در حوزه پزشكی نظامی را مشخص و مورد توافق قرار دادند.


محمد جواد ظریف با انتشار پیامی توییتری با یادآوری برای سه شریك اروپایی ما در برجام، اصرار كرد كه ممانعتی تحت معاهده ان پی تی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل برای غنی سازی اورانیوم توسط ایران وجود ندارد. وی ادامه داد: برای شركای اروپایی، خواندن سندی كه آنرا امضا كردند و قول دادند از آن دفاع كنند، می تواند مفید باشد."
همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزیرامور خارجه در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان با بیان كه نمی دانم چرا علیرغم این همه ظرفیت و نعمت خدادادی شاهد عدم جذب سرمایه گذاری قدرتمندی در هرمزگان هستیم، اظهار داشت: این استان باید كمك حال اقتصاد كشور باشد، پس باید مشكلات را شناسایی نماییم و تلاش های اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم. وی ادامه داد: طرح تهاتر با خارج می تواند كمك كننده تولیدكنندگان باشد.


جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریكا در صفحه رسمی توئیتر خود از دیدار با میر بن شابات، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی كه فردا صورت خواهد گرفت آگاهی داد و نوشت: چیزهای زیادی هست كه باید در موردشان گفت و گو نماییم كه همچون آنها تعهد مشتركمان برای مقابله با عملكرد بدخواهانه ایران و عاملان دیگر در ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه و سراسر جهان هستند.
یك وكیل دادگستری: تحریم های آمریكا خلاف مقررات و قطعنامه های بین المللی است
یك عضو كمیسیون حقوقی و قضائی مجلس: مقررات بین المللی تحریم كردن نیروهای نظامی یك كشور را ممنوع دانسته است
سفیر پیشین ایران در آذربایجان: حمایت اقشار مختلف مردم از سپاه، توطئه آمریكا را خنثی كرد
نایب رئیس كمیسیون حقوقی مجلس: تحریم سپاه برخلاف موازین حقوق بین الملل است
معاون پارلمانی رئیس جمهور: اسرائیل، آمریكا را اداره می كند
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در گفت و گو با شبكه العالم در پاسخ به سوالی درباره اقدام آمریكا مقابل سپاه اظهار داشت: آمریكایی ها با این تصمیم غلطی كه گرفتند لطمه پذیری نیروهای نظامی خودرا به شدت در منطقه افزایش دادند. آمریكایی ها در تیررس نیروهای مختلف مقاومت در منطقه قرار دارند و حساسیت منطقه ای در قبال هرگونه رفتار تحریك آمیز آمریكا در منطقه به شدت افزایش پیدا كرده است و این به نفع نظامیان آمریكایی كه در منطقه هستند نیست و به نفع سیاست های آمریكا هم هیچ گاه نخواهد بود و چناچه هر اتفاقی مقابل نیروهای آمریكایی در منطقه رخ دهد مسئولیت مستقیم آن متوجه شخص ترامپ، جان بولتون، پامپئو و سیاست های غلط اتخاذ شده از طرف كاخ سفید است.


حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن از عقب نشینی شركت خدمات پست بریتانیا برای ارسال مراسلات و بسته های ایرانی ها مقیم این كشور آگاهی داد و اظهار داشت: شركت رویال میل به دنبال حل فوری مشكل ارسال مراسلات به ایران است.


سومین جلسه رسیدگی به پرونده مؤسسات اعتباری البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی برگزار گردید. در این نشست مدیر مؤسسه ولیعصر با اشاره به اینكه كل دریافتی از مردم ۱۶۲ میلیارد است، اظهار داشت: كل پولی كه در اختیار ما بوده همین عدد بوده است شما باید بروید و ببینید كه از این ۱۶۲ میلیارد چه میزان ملك خریداری شده، چه میزان تسهیلات داده شده و كجاها مصرف شده است. متهم اضافه كرد: خرید خودروی لوكس جهت سرمایه گذاری بوده است و سفرهای خارجی تفریحی كه در كیفرخواست به آن اشاره شده باز از محل سپرده سپرده گذاران نبوده است و ادعاهای موجود در كیفرخواست بدون دلیلهای و مستند است. سپس اختتام این جلسه قاضی صلواتی اظهار داشت: با عنایت به اینكه اظهارات نماینده دادستان و نماینده حقوقی بانك مركزی مانده است ادامه جلسه فردا برگزار می شود.


آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضاییبا بیان اینكه صرف اعلام خبر وقوع فساد برای مردم اعتمادساز نیست، "اصلاح روندها و بسترهای فسادزا" و "اعلام خبر برخورد با مفسدان" را دو مؤلفه اصلی برای ایجاد اطمینان در مردم نسبت به مقابله نظام جمهوری اسلامی با مفاسد دانست.
* همین طور گزارش ایسنا از بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را باز می توانید اینجا دنبال كنید.



1398/01/27
16:50:53
5.0 / 5
4377
تگهای خبر: آموزش , تحریم , تولید , خاورمیانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز