نقوی حسینی: فروش نفت ایران به هیچ وجه به صفر نمی رسد

نقوی حسینی: فروش نفت ایران به هیچ وجه به صفر نمی رسد خبرگزاری نفت و گاز: یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصرار كرد كه به هیچ وجه فروش نفت ایران به صفر نمی رسد و ایران روزانه كمتر از یك میلیون بشكه نفت و میعانات نمی فروشد.


سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایسنا در واكنش به اقدام اخیر آمریكا در عدم تمدید معافیت ۸ كشور برای خرید نفت ایران اظهار داشت: تحریم نفتی ایران از طرف آمریكا و كوشش برای به صفر رساندن خرید نفت به هیچ وجه عملیاتی نیست.
وی توضیح داد: در وهله اول ما مشتریان پر و پا قرصی داریم كه به نفت ما نیاز دارند و حاضرند به هر شكلی از ما نفت خریداری كنند چون امكان تأمین آن در بازار نیست. از جانب دیگر بخش عمده ای از صادرات ما میعانات گازی و نفتی است كه به هیچ گونه ای تحریم پذیر نیست. پس می توانیم این نفت را به بنزین تبدیل نموده و یا به پتروشیمی ها داده تا محصولات را دو سه برابر قیمت نفت بفروشند.
نقوی حسینی اضافه كرد: هم اكنون یك و نیم میلیون بشكه نفت از میعانات را صادر می نماییم می توانیم این میزان را به سه و نیم میلیون بشكه برسانیم كه چنین ظرفیتی هم وجود دارد. حالا خیلی از پتروشیمی های ما تعطیل هستند اگر دولت به صورت مدون برنامه ریزی داشته باشد می تواند این پتروشیمی ها را راه اندازی كرده و دو سه برابر فروش نفت فروش میعانات داشته باشیم. با این كار در وهله اول خام فروشی نمی گردد و در وهله بعدی می توانیم درآمد چندین برابری از جایی داشته باشیم كه نمی تواند ما را تحریم كند.
این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه درباره احتمال همكاری كشورها با تصمیم آمریكا اظهار داشت: آمریكا دارای ابزار فشار است كه با این ابزار مشكلاتی را برای كشورها به وجود می آورد پس آنها ملزم به رعایت می شوند البته كه در همه جا چنین ابزاری كاربرد ندارد.



1398/02/04
14:12:24
5.0 / 5
4495
تگهای خبر: بنزین , تحریم , خرید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز