با استمرار كمبود عرضه

نفت خاورمیانه گران تر شد

نفت خاورمیانه گران تر شد خبرگزاری نفت و گاز: پالایشگاه های نفت در سراسر آسیا، برای جبران از دست دادن نفت ایران و ونزوئلا ناچار شده اند نفت تولیدكنندگان خاورمیانه از ابوظبی گرفته تا عمان را با قیمت بالاتری خریداری كنند.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، پلت فرم معاملات الكترونیكی "اس اند پی گلوبال پلاتس" نشان داد محموله های نفتی كه در ژوئیه بارگیری می شوند، مانند موربان و داس، تا روز جمعه ۸۰ سنت تا ۸۵ سنت در هر بشكه گران تر از قیمت فروش رسمی خریداری شدند. این بالاترین اختلاف قیمت نسبت به قیمت پایه برای این گریدهای نفتی در سه سال قبل شمرده می شود.

قیمت خرید پیشنهادی برای نفت آپر زاكوم ۶۵ سنت بالاتر از قیمت فروش رسمی بود اما قیمت گرید نفتی Umm Lulu تغییر نداشت و هم چنین ۹۵ سنت گران تر از شاخص قیمت بازار معامله شد. پیشنهاد خرید بالاتر در حالی روی داده كه شركت ملی نفت ابوظبی هفته گذشته قیمت فروش رسمی خودرا بالا برده بود.

خریداران آسیا كه بزرگترین منطقه واردكننده نفت در جهان است، در مواجهه با تحریم های آمریكا مقابل صادرات نفت ایران و ونزوئلا تلاش می كنند نفت مورد نیاز خودرا به هر طریق تأمین كنند. این تحریم ها نفت سنگین حاوی سولفور بالا را كه پالایشگاه های آسیایی برای پالایش آنها تجهیز شده اند با كمبود عرضه مواجه كرده است. اختلالات غیرمنتظره در روند صادرات نفت روسیه و نیجریه و همین طور نگرانی ها نسبت به متأثر شدن صادرات نفت لیبی از جنگ داخلی، باز به تب خرید محموله های نفت دامن زده است.

بهای معاملات آتی نفت عمان ۳.۱۰ دلار در هر بشكه نسبت به نفت دوبی كه شاخص قیمت خاورمیانه است، گران تر شده است كه بالاترین اختلاف قیمت از سپتامبر گذشته شمرده می شود كه بازارها از چشم انداز تحریم های آمریكا مقابل صادرات نفت ایران به وحشت افتاده بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رشد اختلاف قیمت میان نفت برنت كه قیمت پایه بازار جهانی است و نفت خاورمیانه باز در افزایش علاقه به گریدهای نفتی خاورمیانه سهیم بوده است. اختلاف قیمت نفت دوبی با معاملات نفت برنت روز جمعه به ۳ دلار در هر بشكه رسید كه بالاترین اختلاف حد در هفت ماه گذشته بود.




1398/02/22
13:53:18
5.0 / 5
4375
تگهای خبر: پالایشگاه , تحریم , تولید , خاورمیانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز