در واكنش به تحولات اخیر در منطقه

ظریف: پیش بینی كرده بودیم عده ای بخواهند به تنش در منطقه دامن بزنند

ظریف: پیش بینی كرده بودیم عده ای بخواهند به تنش در منطقه دامن بزنند خبرگزاری نفت و گاز: وزیر امور خارجه كشورمان در واكنش به بعضی از اقدامات مشكوك رخ داده در منطقه اظهار نمود: از قبل پیش بینی كرده بودیم كه عده ای بخواهند با انجام بعضی از اقدامات، تنش در منطقه را دامن بزنند.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف بامداد روز سه شنبه پس از دیدار با همتای هندی خود در دهلی نو در ارتباط با محورهای گفت وگوی خود با این دیپلمات ارشد هندی، اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی داشتیم. در این نشست در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توضیحاتی را نمایش كردیم، مواضع ایران را تبیین كردیم و ما همانطور كه برای شركای نزدیك مان همچون روسیه مواضع خودرا تشریح كرده بودیم، در این دیدار نیز به تبیین مواضع خود در مورد بحث برجام و مسائل مربوط به آن پرداختیم.
وی افزود: در این نشست وزیر امور خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه طرف ها به نحوی كه منافع ایران از برجام تأمین شود تاكید و اعلام كردند كه باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. ما نیز تاكید كردیم كه اقداماتی كه ایران انجام داده است در قالب برجام است.
این دیپلمات عالی رتبه كشورمان همین طور با بیان این كه در این دیدار در مورد مسائل منطقه رایزنی و گفت و گو كردیم، اظهار نمود: در این نشست در مورد مسائل منطقه و سیاست های خطرناكی كه افراد تندرو در داخل حكومت آمریكا و در منطقه تلاش دارند كه تحمیل كنند، صحبت شد، نگرانی ها از اقدامات و خرابكاری های مشكوكی كه در منطقه در حال رخ دادن است وجود دارد و ما قبلاً پیش بینی كرده بودیم كه عده ای تلاش خواهند كرد كه با انجام اینگونه اقدامات به تنش ها در منطقه دامن بزنند.
ظریف اشاره كرد: در این نشست همین طور در ارتباط با سوژه انرژی، استفاده از چابهار، تحولات افغانستان و اهمیت مبارزه با تروریسم در این كشور رایزنی و گفت و گو كردیم.
وزیر امور خارجه كشورمان روابط بین ایران و هند را بسیار عالی عنوان نمود و اظهار داشت: هم اكنون میزان تجارت دو كشور در سطح بالایی است و دو كشور تلاش دارند كه آنرا تداوم دهند.
وی اظهار نمود: نظرات ایران و هند در مورد خیلی از مسائل منطقه و بین المللی به یكدیگر نزدیك است و بطور قطع این گفت وگوها و تبادل نظرها برای تداوم روابط دو كشور مفید می باشد.




منبع:

1398/02/26
15:36:56
5.0 / 5
4386
تگهای خبر: انرژی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز