اخطار لیبی درباره فروپاشی 95 درصد تولید نفت

اخطار لیبی درباره فروپاشی 95 درصد تولید نفت خبرگزاری نفت و گاز: رئیس شركت ملی نفت دولتی لیبی آگهی داد درست در شرایطی كه تولید نفت این كشور بعد از سال ها جنگ روبه بهبود بود، درگیری مسلحانه میان نیروهای رقیبی كه تلاش می كنند كنترل كشور را به دست بگیرند صنعت نفت و گاز را در خطر فروپاشی كامل قرار داده است.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، مصطفی سانالا، رئیس شركت ملی نفت لیبی به خبرنگاران اظهار داشت: لیبی هم اكنون حدود ۱.۳ میلیون بشكه در روز نفت تولید می كند. باآنكه تولید و صادرات این كشور تابحال از تشدید درگیری ها میان ارتش ملی لیبی و سایر گروه های مسلح تأثیری نگرفته، اما درگیری ها امكان دارد میادین نفتی و زیرساخت صادراتی را تخریب كند. جنگ بازگشته است و باید متوقف شود.

سانالا به یك حمله اخیر نزدیك میدان نفتی زلاح در منطقه سرت در حدود ۷۵۰ كیلومتری جنوب شرقی طرابلس اشاره نمود و اظهار داشت: برای ادامه تولید نفت جنگ باید متوقف شود. وی كه برای شركت در جلسه كمیته نظارتی مشترك اوپك و غیراوپك به جده عربستان سعودی رفته بود، اظهار داشت: این درگیری ها مانعی برای تلاش های شركت ملی نفت برای بازسازی صنعت نفت می باشد. فروش نفت و گاز تقریباً همه درآمد لیبی را تشكیل می دهد هدف ما جذب سرمایه گذاری خارجی است و این درگیری ها مانند این است كه به روی سرمایه گذاران آتش بگشایید. اگر وضعیت همین طور ادامه پیدا كند ۹۵ درصد از تولید از بین خواهد رفت.

نیروهای ارتش ملی لیبی ماه گذشته پیش روی به سمت طرابلس را شروع كرده و سبب فروپاشی صلحی شدند كه اجازه داده بود تولید نفت لیبی در مارس به بالای یك میلیون بشكه در روز صعود كند.

برخی از شركت های نفتی بین المللی مانند اِنی به علت ادامه درگیری هایی كه بعضی از آنها نزدیك تأسیسات نفت و گاز رخ می دهد تخلیه كاركنان خود از طرابلس را شروع كرده اند.

بر اساس گزارش پلاتس، سانالا اظهار كرده اگر امنیت حفظ شود تولید نفت لیبی امسال می تواند به ۱.۴ میلیون بشكه در روز صعود كند.





منبع:

1398/02/29
15:15:28
5.0 / 5
4315
تگهای خبر: اوپك , تولید , سرمایه گذاری , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز