اوپك باعث دلسردی نفت از رشد قیمت شد

اوپك باعث دلسردی نفت از رشد قیمت شد به گزارش خبرگزاری نفت و گاز بازارهای نفت روز دوشنبه كه معامله گران در آستانه نشست اوپك در انتها ماه جاری تمایلی به انجام معاملات جدید بزرگ نداشتند، آرام بودند.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، نفت برنت كه قیمت پایه برای بازار بین المللی است با ۱۶ سنت یا ۰. ۳ درصد كاهش نسبت به قیمت نهایی معاملات جمعه، ۶۲. ۵۶ دلار در هر بشكه معامله شد.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریكا چهار سنت یا ۰. ۱ درصد نسبت به روز جمعه افزایش یافت و به ۵۶. ۵۹ دلار در هر بشكه رسید.

معامله گران می گویند آنها از انجام معاملات جدید بزرگ به علت ابهامی كه در بازارها وجود دارد، اجتناب می كند.

سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) به همراه گروهی از تولیدكنندگان خارج از این سازمان كه در راس آنها روسیه قرار دارد، از ابتدای سال میلادی جاری با هدف آخر دادن به اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت ها تولیدشان را محدود كرده اند. توافق كاهش تولید در مارس سال ۲۰۱۸ به آخر می رسد، اما اوپك ۳۰ نوامبر برای گفت وگو درباره دورنمای سیاست تولید خود دیدار خواهد نمود.

انتظار می رود اوپك با تمدید توافق كاهش تولید موافقت كند، زیرا با وجود كاهش اخیر ذخایر نفت جهانی، سطح آنها همچنان بالا مانده است اما تردیدهایی نسبت به تمایل بعضی از مشاركت كنندگان برای ادامه محدودیت تولید وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، مورگان استنلی در یادداشتی به مشتریان خود اعلام نمود: نشست اوپك یك عامل كلیدی اثرگذار تا آخر سال خواهد ماند. انتظار بازار برپایه اظهاراتی كه اوپك اوایل پاییز داشته، تمدید توافق تا آخر سال ۲۰۱۸ است، اما ریسك فزاینده ای وجود دارد كه اوپك تصمیم برای تمدید را به تاخیر بیندازد. این بانك آمریكایی اعلام نمود كه پرسش درباره تمدید كاهش تولید به تمایل مشاركت كنندگان غیراوپك به خصوص روسیه برای تمدید آن تغییر یافته است.

با این همه گرگ مك كنا، كارگزار معاملات آتی شركت اكسی تریدر اظهار نمود: شایان توجه است كه آمار نشان داده است قراردادهای خرید زیادی در بازار بوجود آمده كه منعكس كننده انتظار برای افزایش قیمت ها است.



 

1396/08/29
11:48:46
5.0 / 5
4773
تگهای خبر: اوپك , تولید , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز