رئیس كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا: حالا زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است

رئیس كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا: حالا زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است به گزارش خبرگزاری نفت و گاز رئیس كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا با تاكید بر اینكه رئیس جمهور ترامپ نمی بایست از توافق هسته ای خارج می شد، اظهار داشت كه حالا زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، آدام شف رئیس كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا در گفتگو با شبكه سی بی اس به سوالاتی پیرامون سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا درقبال ایران، حمله اخیر به پالایشگاه بزرگ عربستان و موضوعات بین المللی ازجمله مذاكرات آمریكا با طالبان پاسخ داد.
این عضو دموكرات كنگره آمریكا در پاسخ به سوالی درباره تكرار ادعای ترامپ در خصوص تمایلش برای مذاكره با ایران تصریح كرد كه خروج از توافق هسته ای با ایران به تنش ها در منطقه دامن زده است.
وی خاطرنشان كرد: از نظر من رئیس جمهور ترامپ باید وارد دیپلماسی با ایران شود. من معتقدم كه این، تنها راه برون رفت از این وضعیت است. صریح بگویم، از نظر من رئیس جمهور نباید از توافق هسته ای كه ایران به آن عمل می كرد، خارج می شد. ما باید با متحدان مان برای تامین امنیت تنگه هرمز و بعلاوه امنیت زیربناهای حیاتی در منطقه همكاری نماییم اما لازم است كه به دیپلماسی (با ایران) بازگردیم. دروازه هایی هم برای آن وجود دارد. افرادی در ایران هستند كه می گویند حالا زمان مذاكره مجدد با آمریكا است و دولت (آمریكا) می بایست از این فرصت استفاده نماید.
آدام شف در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره ادعای وزیر امورخارجه آمریكا در خصوص دست داشتن ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان این ادعای بی اساس را تكرار كرد.
او همینطور اظهار داشت كه این وضعیت به تنش ها در منطقه دامن می زند. خروج واشنگتن از توافق هسته ای هم این وضعیت را تشدید كرده است.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، این ادعای بی اساس و واهی در حالی طی دو روز گذشته از جانب برخی مقامات و رسانه های آمریكایی مطرح می شود كه مقامات كشورمان هرگونه دخالت در حمله به تاسیسات نفتی آرامكو در عربستان را رد می كنند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واكنش به ادعای پمپئو در خصوص اینكه حمله به مجموعه پالایشگاهی آرامكو كار ایران بوده است، تصریح كرد: مایك پمپئو كه در «فشار حداكثری» (علیه ایران) شكست خورده است، به «دورغ حداكثری» روی آورده است.
ظریف اضافه كرد: آمریكا و مشتریانش به علت این توهم كه برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده اند. مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای آخر دادن به جنگ و آغاز مذاكرات امكان دارد به آن آخر دهد.
پمپئو در پیامی توئیتری مدعی شد: ایران حالا حمله ای بی سابقه به این تأمین كننده انرژی جهان داشته است. مدركی دال بر این كه این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد!



1398/06/27
22:24:26
5.0 / 5
4250
تگهای خبر: انرژی , پالایشگاه , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز