میانگین مصرف آب در تهران ۳۰ لیتر بیش تر از میانگین كشور است

میانگین مصرف آب در تهران ۳۰ لیتر بیش تر از میانگین كشور است به گزارش خبرگزاری نفت و گاز مدیر كل دفتر مدیریت مصرف آبفای كشور با بیان این كه میانگین مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در كشور 150 تا 155 لیتر است اظهار داشت: این میزان در تهران 30 لیتر بیشتر از میانگین كشور است.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، علی سعیدزاده در حاشیه پانزهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب درباره میانگین مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز در كشور توضیح داد: میانگین مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در كشور ۱۵۰ تا ۱۵۵ لیتر است. در صورتیكه این میزان در تهران بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر است؛ به عبارت دیگر میانگین مصرف به ازای هر نفر در شبانه روز در تهران ۳۰ لیتربیشتر از میانگین كشور است.
وی ادامه داد: سرانه خانگی در بعضی از كشورها ۱۲۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است. این میزان در كشورهای توسعه یافته ای است كه آب در آنها از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد و اهتمام بر این است كه میزان مصرف آب در ایران به ۱۲۰ تا ۱۳۰ برسد.
مدیر كل دفتر مدیریت مصرف آبفای كشور درباره استان های پر مصرف اظهار داشت: استان های لرستان، آذربایجان شرقی، مازندران، كردستان، تهران، قزوین، البرز و چند استان دیگر بیشتر از ۱۵۵ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر مصرف می كند كه تهران و البرز در صدر قرار دارند.
وی درباره قیمت آب نیز اظهار نمود: به صورت میانگین هر متر مكعب آب در شبكه توزیع توسط دولت ۴۶۰ تومان به فروش می رسد این در شرایطی است كه قیمت یك آب معدنی نیم لیتری ۱۵۰۰ تومان است.




منبع:

1398/07/08
20:58:32
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز