جوزف بورل: حفظ برجام برای نگهداری از منافع اروپا ضروری می باشد

جوزف بورل: حفظ برجام برای نگهداری از منافع اروپا ضروری می باشد به گزارش خبرگزاری نفت و گاز وزیر امور خارجه اسپانیا و نامزد جایگزینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان حفظ توافق هسته ای شد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، به نقل از فدرال نیوز نتورك، وزیر امور خارجه اسپانیا و نامزد جایگزینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تاكید بر ضرورت حفظ برجام اظهار داشت: ما باید به منظور حفاظت از منافع و امنیت مان و برای پیشگیری از تشدید اوضاع، این توافق هسته ای را زنده نگه داریم.
وی ادامه داد: یكپارچی سیاسی اروپایی ها برای حفظ این توافق حیاتی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، رئیس جمهور آمریكا ماه مه ۲۰۱۸ بعد از بارها انتقاد از توافق هسته ای با ایران كه در ژوئیه ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت های جهانی حاصل شد، سرانجام به صورت یك جانبه از آن خارج شد و سپس تحریم ها ضد ایران را بازگرداند. این اقدام او با مخالفت شدید سایر طرف های توافق، بخصوص هم پیمانان نزدیك واشنگتن در اروپا مواجه گردید.
آمریكا علاوه بر این تلاش كرده است حمایت متحدان اروپایی اش را در این زمینه جلب نماید اما شركای اروپایی برجام تا كنون با تاكید بر لزوم تداوم این توافق هسته ای، در موارد گوناگونی از تحریم های حمایت نكرده اند.



1398/07/22
13:05:40
5.0 / 5
4484
تگهای خبر: تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز