ابراز تمایل یك غول نفتی برای پیوستن به اوپك

ابراز تمایل یك غول نفتی برای پیوستن به اوپك خبرگزاری نفت و گاز: رئیس جمهور برزیل اعلام نمود مایل است كشورش به اوپك ملحق شود كه چنین اقدامی تولیدكننده بزرگ جدیدی را به این گروه اضافه می كند.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، اظهارات بولسونارو در آستانه برگزاری یك مناقصه بزرگ برای حقوق نفتی در برزیل صورت گرفت كه تولید نفت این كشور را به سرعت افزایش خواهد داد. عضویت برزیل در اوپك مستلزم این خواهد بود كه این كشور تولید نفت خودرا محدود كند و در نتیجه طرحهای توسعه آینده را مورد تردید قرار می دهد.

عربستان سعودی كه بزرگترین تولیدكننده اوپك است به همراه ۱۳ كشور دیگر از سال ۲۰۱۷ با همكاری چندین تولیدكننده خارج از این گروه تولیدشان را محدود كرده اند تا از قیمتهای نفت پشتیبانی كنند.

بولسونارو در كنفرانس سرمایه گذاری ریاض اظهار داشت: من شخصا بسیار علاقمندم كه برزیل عضو اوپك شود.

اگر برزیل به اوپك ملحق شود، یكی از مهمترین تولیدكنندگانی خواهد بود كه در چند سال اخیر وارد این گروه می شود. تولید فعلی برزیل كه بسیار بالاتر از اعضای جدیدی مانند كنگو و گینه استوایی است، این كشور را سومین تولیدكننده بزرگ اوپك خواهد ساخت.

رییس جمهور برزیل اعلام نموده كه باید با وزیران اقتصاد و انرژی خود مشاوره كند تا مطمئن شود آنها نیز از چنین تصمیمی حمایت می كنند.

وی اظهار داشت: برزیل ذخایر نفت بزرگتر از بعضی از اعضای اوپك دارد و این كشور با تبدیل شدن به یكی از شش تولیدكننده بزرگ جهان، به تثبیت بازار جهانی كمك خواهدنمود.

نمایندگان اوپك اعلام كردند مذاكرات عضویت با برزیل در جریان است اما این كشور هیچ درخواست رسمی برای پیوستن به اوپك نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیران انرژی همچون یكی از مدیران شركت نفتی دولتی پتروبراس برزیل در یك كنفرانس نفت و گاز در ریودوژانیرو نسبت به چنین پیشنهادی ابراز بدبینی كردند كه نشان میدهد بولسونارو برای چنین ایده ای، مقدمه چینی لازم را انجام نداده است.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت میادین فراساحلی برزیل به سرعت رو به رشد است و تولید این كشور در اوت ۲۲۰ هزار بشكه در روز افزایش یافت و به ركورد ۳.۱ میلیون بشكه در روز رسید كه در صورت ورود به اوپك، برزیل را در رده سومین تولیدكننده بزرگ این گروه بعد از عربستان سعودی و عراق قرار می دهد.

مقامات برزیلی با حضور ۱۴ شركت در مناقصه نفتی این كشور موافقت كرده اند كه ارزش قراردادهای آن ممكنست به ركورد ۲۵ میلیارد دلار برسد.




1398/08/09
19:20:31
5.0 / 5
4119
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تولید , حقوق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز