غریب آبادی:

كشورهای دارای سلاح هسته ای به معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای پایبند باشند

كشورهای دارای سلاح هسته ای به معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای پایبند باشند به گزارش خبرگزاری نفت و گاز غریب آبادی اظهار داشت: تحقق كامل اهداف معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای در گرو تعهد كشورهای دارای سلاح هسته ای به مفاد آن است.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، كاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم كشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در نشست كمیسیون مقدماتی معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای شركت و سخنرانی كرد.
نماینده دائم كشورمان ضمن تكرار مجدد موضع اصولی و همیشگی جمهوری اسلامی در لزوم حذف كامل تمامی انواع سلاح های هسته ای، بر پشتیبانی از اهداف این معاهده تصریح كرد.
غریب آبادی اظهار نمود: اگر قرار باشد اهداف این معاهده به صورت كامل محقق گردد، تعهد مداوم تمامی امضا كنندگان بخصوص دولت های دارای سلاح هسته ای به خلع سلاح هسته ای بسیار ضروری خواهد بود. در همین راستا، معتقدیم دولت های دارنده سلاح هسته ای، مسئولیت ویژه ای در جهت لازم الاجرا شدن معاهده دارند و قویا از این گروه از دولت ها می خواهیم تا به صورت كامل، به روح و متن این معاهده پایبند باشند.
سفیر كشورمان در ادامه، ضمن تاكید بر لزوم رعایت تعادل در اختصاص بودجه و منابع انسانی برای تمامی بخش های مختلف رژیم های راستی آزمایی و هم بهبود ظرفیت سازی در دولت های امضا كننده، بخصوص كشورهای در حال توسعه، به مبحث آموزش و ظرفیت سازی پرداخت و با تقدیر از اقدامات آموزشی و ظرفیت سازی انجام شده توسط دبیرخانه سازمان، پیشنهاد كرد تا محتوای دوره های آموزشی برگزار شده از راه اینترنت هم در دسترس قرار گردد تا كارشناسان بیش تری از دولت های امضا كننده بتوانند از این آموزش ها بهره بگیرند.
لازم به ذكر است پنجاه و سومین نشست كمیسیون مقدماتی سازمان معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای از 25 تا 27 نوامبر با حضور نمایندگان كشورهای امضا كننده این معاهده در وین در حال برگزاری است.



1398/09/05
15:06:23
5.0 / 5
4214
تگهای خبر: آموزش , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز