رییس سابق سازمان انرژی اتمی:

متخصصین كشور نباید به بهانه اختلاف دیدگاه كنار گذاشته شوند

متخصصین كشور نباید به بهانه اختلاف دیدگاه كنار گذاشته شوند به گزارش خبرگزاری نفت و گاز ایسنا/بوشهر رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: ما افراد زیادی را به بهتان وابسته بودن به جاهای مختلف به بهانه های زیادی كنار گذاشته ایم و متخصصین كشور نباید به این بهانه كنار گذاشته شوند.


فریدون عباسی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور بوشهر عنوان كرد: یاد و خاطره شهدای دانشجو در سال ۱۳۳۲ گرامی می داریم، این حركت دانشجویان در راه استكبارستیزی انجام شد و مقابله ای در مقابل مستكبران آن زمان بود، پس دانشجویان باید مراقب باشند كه روز ۱۶ آذر توسط استكبار برای مبارزه با جمهوری اسلامی مصادره نشود، برای اینكه روز دانشجو روز مبارزه با استكبار است و دانشجویان اگر اعتراضی دارند باید به شكل دیگری بیان نمایند.
وی درباب روش های بیان دیدگاه ها مختلف در دانشگاه ها اظهار داشت: در دانشگاه های ما كرسی های آزاداندیشی به همان طریقی كه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید تقویت شود و شرایطی به وجود بیاید تا دانشجویان بتوانند درباب شرایط كشور حرف بزنند و بحث كنند.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباب كارهای جنبی دانشجویان اظهار داشت: ابتدا شما باید اصل دانشجو بودن خود را ثابت نمایید و سپس به كارهای سیاسی و سایر فعالیت ها بپردازید و اساتید این سفارش را همواره به دانشجویان داشته باشند.

عباسی اضافه كرد: همزمان با انقلاب اسلامی دانشگاه در تصرف حزب ها و گروه های مختلفی بود و خبری از درس خواندن در دانشگاه نبود تا اینكه در سال ۵۹ دانشجویان انقلابی تصمیم گرفتند دانشگاه را به مسیر اصلی برگرداندند برای اینكه سیاسی گری كل مسائل كشور را تحت الشعاع قرار داده بود. به همین خاطر دانشگاه تعطیل شد و سه سال این كار به طول انجامید و بعد از آن گرایش های مختلفی از رشته های ریاضی، فیزیك، شیمی و غیره شكل گرفت و نیازهای فنی و صنعتی كشور شناسایی شد.
وی افزود: همین طور با شروع جنگ، دانشگاه در صدد رفع نیازهای جنگ برآمد و پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه ها راه افتاد و اساتید شجاعی بودند كه با وجود كمبود امكانات دوره های كارشناسی ارشد را یك سال پس از بازگشایی دانشگاه ها راه اندازی كردند. اعزام دانشجوهای فوق لیسانس به خارج تا حدود سال 75 به صفر رسید و دانشگاه ها گسترش پیدا كرد و الان در كل كشور جایی نیست كه بخواهیم درس بخوانیم و دانشگاه وجود نداشته باشد.
وی درباب مزیت پذیرش دانشجویان خارجی عنوان كرد: حالا با پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های خود می توانیم برای كشورهای دیگر الگو باشیم و این بسیار برای ما مفید می باشد برای اینكه فرهنگ خودرا به آنها منتقل می نماییم و با صنعت و مدیریت ما آشنا می شوند.
سخنران مراسم روز بزرگداشت دانشجو درباب اهمیت جایگاه دانشگاه با اشاره به جمله حضرت امام اظهار داشت: حضرت امام می فرماید كه دانشگاه مبدا تحولات است، این جمله حضرت امام بسیار عمق داشت برای اینكه خیلی از كم كاری های كشور مربوط به دانشگاه است حتی مثلاً در قوه قضاییه اگر فسادی باشد نقش دانشگاه را نباید نادیده بگیریم.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار نمود: ما به اساتیدمان نقش تربیتی نداده ایم و از شروع انقلاب افراد زیادی را به بهانه های مختلف كنار گذاشته ایم، به بهتان وابسته بودن به جاهای مختلف؛ ما مرتب به یكدیگر برچسب می زنیم و اگر در گام دوم می خواهیم حركت جدی بكنیم نباید اساتید دانشگاه ها را از یاد ببریم. اینك در مرحله جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و جنگ اقتصادی در پشت آن اتاق فكر قرار گرفته است و راه مقابله با اتاق فكر دشمن اساتید دانشگاه ها است.
فریدون عباسی با اشاره به اینكه اگر امروز شروع نماییم محصولی كه امسال وارد دانشگاه می شود، ده سال دیگر جواب می دهد، افزود: وضعیت دانشگاه های ما از لحاظ علمی خوب است و باید به فكر صدور متخصص به خارج از كشور باشیم و اگر با برنامه این متخصصان را به خارج از كشور بفرستیم سفیران فرهنگی ما خواهند بود و كسب تجربه می كنند. اگر ما از دوره ركود عبور نماییم نیاز به متخصص خواهیم داشت. باید صدور خدمات تخصصی یكی از كارهای اصلی ما باشد و دانشگاه ها می توانند با برنامه این مساله را پیش ببرند. اگر شرایط علمی را برای دانشجویان فراهم نماییم كسی از كشور خارج نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، در ادامه این برنامه اساتید و دانشجویان سوالات خودرا درباب وضعیت انرژی هسته ای كشور مطرح كرده و به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.




منبع:

1398/09/25
14:51:31
5.0 / 5
4254
تگهای خبر: انرژی , خدمات , راه اندازی , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز