نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین

مشكل اجرای برجام ناشی از خروج یكجانبه آمریكا از توافق است

مشكل اجرای برجام ناشی از خروج یكجانبه آمریكا از توافق است به گزارش خبرگزاری نفت و گاز نماینده چین در سازمان های بین المللی با تاكید بر این كه «مشكلات پیرامون اجرای برجام ناشی از خروج آمریكا از این توافق است»، اظهار داشت: بازگرداندن تحریم ها پاسخ چالش های پیش روی ما نیست.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ چون نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین در یك نشست خبری با اشاره به نشست روز چهارشنبه كمیسیون مشترك برجام گفت: طرف های توافق هسته ای با ایران بمنظور یافتن راهكارهای ویژه برای حفظ این توافق در حال رقابت با زمان هستند.
وی افزود: مشكلاتی كه حالا در اجرای برجام با آن مواجه هستیم تا حد بسیار زیادی ناشی از خروج یكجانبه آمریكا از توافق و سیاست فشار حداكثری آن مقابل ایران است.
وانگ چون اشاره كرد: چاره ای كه طرف ها در حال كار روی آن هستند یك فرمول گام به گام است كه برمبنای عمل متقابل بنا شده كه از طرفی می تواند به ایران برای بهره مندی از منافع اقتصادی برجام كمك نماید و از سویی دیگر، اطمینان دهد كه تمام طرف ها باید باردیگر در روند اجرای كامل برجام باردیگر دست به كار شوند.
نماینده چین همین طور اظهار داشت كه سازوكار حل اختلافات در برجام در دستور كار نشست روز چهارشنبه نشست كمیسیون مشترك قرار نداشته است و البته دیدگاه های متفاوتی درباره این مساله وجود دارد.
وی با بیان این كه «بازگرداندن تحریم ها پاسخ چالش های پیش روی ما نیست»، اضافه كرد: شركت كنندگان در این جلسه در ازا توافق كردند كه روی آن چه كه قابل انجام است متمركز شوند، چیزی كه می تواند این روند (اجرای برجام) را پیش ببرد و به حفظ برجام و چندجانبه گرایی كمك نماید.
نشست كمیسیون مشترك برجام روز چهارشنبه با حضور تمام طرف های توافق در وین اجرا شد. شركت كنندگان در این جلسه بر ضرورت حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع اقتصادی این توافق تاكید نمودند.




منبع:

1398/12/09
14:44:31
5.0 / 5
3956
تگهای خبر: تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز