رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی:

میزان مصرف انرژی در ایران سه برابر كشورهای مشابه است

میزان مصرف انرژی در ایران سه برابر كشورهای مشابه است خبرگزاری نفت و گاز: رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی با بیان این كه در صورت ادامه وضعیت فعلی، ایران چند سال دیگر به واردكننده انرژی تبدیل می گردد اظهار داشت: میزان مصرف انرژی در ایران در مقایسه با كشورهای مشابه ۳ برابر است.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، محمد شكرچی زاده در نشست خبری كه در مركز تحقیقات برگزار شد، اظهار داشت: هم اكنون همه می دانیم كه مقدار قابل ملاحظه ای اتلاف مصرف انرژی در ساختمان ها رخ می دهد. هدررفت انرژی سالانه در كشور به چندین میلیارد تومان می رسد كه باید برای آن راهكار جدی را پیش بینی كرده و اجرایی كنیم.
وی با اشاره به اینكه میزان مصرف انرژی در ایران در مقایسه با كشورهای مشابه ۳ برابر است، تصریح كرد: اگر به همین شیوه مصرف انرژی ادامه پیدا كند، ایران در چند سال آینده به واردكننده انرژی به كشور تبدیل خواهد شد، بنابراین ضرورت دارد تا مصرف انرژی در كشور مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.
شكرچی زاده از امضای موافقت نامه ای برای آموزش مهندسان و تكنسین ها برای ارزیابی مصرف انرژی در ساختمان های دولتی بین مركز تحقیقات و سازمان نظام مهندسی ساختمان اطلاع داد.
شكرچی زاده، ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف را كه چندی پیش در هیات وزیران تصویب و آیین نامه اجرایی آن هم ابلاغ گردید را یكی از دستاوردهای مهم سال جاری عنوان نمود و اظهار داشت: به باعث دستورالعمل اجرایی قانون فوق دستگاه های دولتی ملزم شدند تا ساختمان های خویش را از نظر انرژی ارزیابی كنند و به مصرف انرژی در ساختمان ها كیفیت بدهند.
وی ادامه داد: برای سال ۹۷ مسئولان مالی ملزم شدند تا هزینه های انجام كار را پیش بینی كنند.
رئیس مركز تحقیقات، راه مسكن و شهرسازی از عرضه نامه ای مشترك به امضای آخوندی و زنگنه كه برای معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده اطلاع داد و اضافه كرد: در نامه فوق از سازمان برنامه و بودجه خواسته شده برای سال ۹۷ موارد درخواستی را پیگیری كنند تا در سال آینده دستگاه های اجرایی برای انجام ارزیابی ساختمان های دولتی در مبحث مصرف بهینه انرژی بودجه كافی را داشته باشند.
وی با تاكید بر اینكه بخش مهمی از اتلاف انرژی در ساختمان های دولتی اتفاق می افتد، اظهار داشت: ارزیابی ساختمان های دولتی به عرضه راهكار منجر خواهد شد، همینطور اجرای كار و اقداماتی كه در زمینه اجرا در دستور كار قرار می گیرند همگی سبب تولید اشتغال پایدار در كشور خواهد شد.
شكرچی زاده اظهار نمود: آتش سوزی برج گرانفل لندن به علت استفاده ناصحیح از مصالح غیراستاندارد رخ داد و با عنایت به اهمیت مبحث مصالح ساختمانی در كیفیت ساختمان ها، مركز تحقیقات در این زمینه (آزمایش مصالح ساختمانی، آتش، زلزله و... ) تجربیات مناسبی دارد كه در روز همایش در كارگاه هایی به اطلاع عموم خواهد رسید.



1396/09/15
11:30:16
5.0 / 5
4560
تگهای خبر: انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز