انجام تست میدانی حسگرهای لیزری تشخیص آلاینده های محیطی در بهمن

انجام تست میدانی حسگرهای لیزری تشخیص آلاینده های محیطی در بهمن خبرگزاری نفت و گاز: محققان پژوهشگاه صنعت نفت همزمان با دستیابی به سنسورهای تشخیص و اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی با همكاری شركتهای دانش بنیان به دنبال تست میدانی سنسورهای فیبر نوری و لیزری هستند.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا دكتر حمیده ثمری جهرمی، مجری طرح در نشست خبری امروز كه در پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به سنسورهای تولید شده در پژوهشگاه صنعت نفت، اظهار داشت: این حسگرها برای تشخیص آلاینده های هوا، خاك و آب كاربرد دارند.
وی با اشاره به طراحی و ساخت حسگرهایی برای شناسایی آلاینده های خاك، اظهار نمود: بر مبنای نیاز كارفرما دو نوع سنسور برای تشخیص و اندازه گیری تركیبات هیدروكربنی TPH و PAH تولید كردیم.
ثمری این نوع حسگرها را از نوع فیبر نوری و فلورسانت دانست و تصریح كرد: این حسگرها با همكاری شركتهای دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف تولید شده است.
مجری طرح با اشاره به اینكه ساخت این نوع حسگرها به آخر رسیده است، از اجرای تست میدانی این سنسورها در اخر بهمن ماه امسال اطلاع داد.
این محقق با اشاره به اینكه تست میدانی این ابزار در جزیره خارك صورت خواهد گرفت، اظهار نمود: این تست با همكاری شركت پایانه های نفتی اجرایی می گردد.
وی با اشاره به قابلیت های سنسورهای تولیدشده، تصریح كرد: سنسورها به گونه ای تولید شده اند كه علاوه بر حوزه نفت و گاز در سایر حوزه ها چون صنایع فولادسازی و خوروسازی هم كاربرد دارند.
مجری طرح همینطور خاطرنشان كرد: حسگرهای تولید شده علاوه بر تشخیص آلاینده های زیست محیطی در آب، خاك و هوا دارای قابلیت اندازه گیری غلظت این آلاینده ها هم هست.



1396/09/30
14:10:03
5.0 / 5
5015
تگهای خبر: تولید , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز