۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق مراكز غیر مجاز تولید رمز ارز

۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق مراكز غیر مجاز تولید رمز ارز سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: میزان مصرف برق مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز حدود ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات تخمین زده می شود و این در شرایطی است که فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به صورت غیر مجاز سال جاری بسیار برای صنعت برق تهدید کننده است.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا مصطفی رجبی مشهدی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه روز گذشته مصرف برق کشور به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید که بیشتر از ۶۰۰۰ مگاوات نسبت به روز مشابه سال قبل بیشتر بود، اظهار نمود: این میزان افزایش مصرف، معادل مصرف برق در ۶ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است که رقم قابل توجهی است.
وی ادامه داد: این میزان افزایش مصرف، در شرایطی که کم بارشی و محدودیت ظرفیت تولید برق داریم، فشار زیادی را نیروگاههای ما و شبکه برق کشور برای تأمین برق تحمل می کنند که از همه مردم می خواهم که در مصرف برق رعایت نمایند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه بر مبنای تخمینی که مراکز علمی خارج از کشور در مورد مصرف برق ماینرها و مراکز استخراج رمز ارز زده اند به این صورت است که حدود ۱۵ هزار مگاوات صرف مصرف برق این مراکز می شود، اظهار داشت: از این رقم با عنایت به این که تخمین زده می شود ۸ تا ۱۰ درصد از این میزان در ایران مصرف می شود، حدود ۱۵۰۰ از افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در ارتباط با مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز است.
رجبی مشهدی اضافه کرد: مشترکانی که از وزارت صمت مجوز دارند و مبادرت به خرید انشعاب به صورت قانونی کرده اند، حدود ۲۰۰ مگاوات مصرف برق می کنند، بقیه مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز است.
وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته ما ۳۵۲ مگاوات مصرف برق توسط مراکز غیر مجاز را کشف کردیم و پیشبینی ما این است که ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات دیگر مصرف برق توسط مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز در حال انجام می باشد، اظهار داشت که فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به صورت غیر مجاز سال جاری بسیار برای صنعت برق تهدید کننده است.
به قول سخنگوی صنعت برق در حال شناسایی مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز هستیم و حتما با کسانی که از شبکه برق کشور به صورت غیرقانونی استفاده کنند، برخورد خواهد شد.



1400/02/27
09:07:49
5.0 / 5
960
تگهای خبر: برق , تولید , خرید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز