سرپرست توزیع برق اهواز عنوان كرد

بارندگی های اخیر، بدون حادثه برقی

بارندگی های اخیر، بدون حادثه برقی به گزارش خبرگزاری نفت و گاز خوزستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در بارندگی اخیر، حادثه ای در شبکه برق به وجود نیامد و شرایط، نرمال و پایدار بود.



مهرداد فارسی مدان در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: قبل از رسیدن به فصل بارندگی و باتوجه به جلسه مدیریت بحران استانداری و جلسات گوناگون داخلی و نیز تجارب موجود، طرح اورهال و آماده سازی شبکه برای روبه رو شدن با شرایط بارندگی ها اجرا شد.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد و خارج از وظیفه ذاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز است، هرس شاخ و برگ ۱۹ هزار درخت متداخل با شبکه برق بوده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: در زمان بارندگی در اثر وزش باد و باران زمینه برخورد شاخه و برگ درختان با شبکه برق فراهم و موجب بروز اتصال کوتاه روی شبکه و قطع شدن برق و حتی لطمه رسیدن به وسایل برقی مردم می شود.

فارسی مدان اشاره کرد: از اوایل فصل پاییز، طرح جهادی رفع اتصالات سست ناشی از گرمای شدید فصل تابستان و مصرف بالا در دستور کار قرار گرفت و نسبت به برطرف شدن اشکالات فنی روی شبکه فشار متوسط اقدام شد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که بعد از بحران زمستان سال ۹۵ تا حالا انجام شد، شستشوی مقره ها در خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت (شبکه فشار متوسط) و تجهیزات منصوبه روی خروجی ایستگاه های تغذیه کننده برق توسط گروههای ویژه مقره شو بوده که این اقدام جهت رفع آلودگی های ناشی از ریزگردها و بدون اعمال خاموشی صورت گرفته است؛ در طول این مدت، تعداد ۳۸۵ فیدر توسط گروههای ویژه شستشوی مقره اورهال شدند.

فارسی مدان اشاره کرد: همین طور گروه ویژه کار با خطوط برق دار بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت، که در کشور نیز بی نظیر هستند، بدون نیاز به اعمال خاموشی و قطع برق به تعمیر و تعویض تجهیزات فرسوده ای که احتمال نشت آنها بر اثر بارندگی وجود دارد، اقدام نمودند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز اشاره کرد: این اقدامات موجب شد که در بارندگی اخیر، حادثه ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بماند.

وی با اشاره به این که در فصل تابستان معادل توان دو نیروگاه، برق ذخیره شد، اظهار داشت: در فصل تابستان با وجود تمامی بحران های ناشی از کمبود آب، ۴۰۰ مگاوات برق بوسیله اقداماتی همچون فرهنگ سازی رعایت الگوی بهینه مصرف، تعطیلی و کاهش ساعت کاری و مصرف برق ادارات، طرح تشویقی تعطیلات و تعمیرات صنایع در ساعات پیک مصرف و همکاری کشاورزان برای عدم استفاده از پمپ های آب در زمان پیک مصرف با اجرای طرح های تشویقی و نیز همکاری مجامع امور صنفی و همراهی شهروندان ذخیره شد و اعمال برنامه خاموشی به حداقل ممکن رسید.

فارسی مدان با اعلان اینکه هم اکنون تلاش تمام صنعت برق این است که برقی پایدار و مطمئن را برای مردم ارائه کند، به خدمات غیر حضوری این شرکت اشاره و اشاره کرد: مشترکین برق می توانند با نصب اپلیکیشن برق من بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به دریافت خدمات اقدام نمایند.





منبع:

1400/10/02
10:45:37
5.0 / 5
1034
تگهای خبر: برق , تعمیر , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز
اویلنا، جایی که خبر به تحلیل تبدیل می شود. آگاهی از انرژی، کلید موفقیت.