سرپرست توزیع برق اهواز عنوان كرد بارندگی های اخیر، بدون حادثه برقی به گزارش خبرگزاری نفت و گاز خوزستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در بارندگی اخیر، حادثه ای در شبکه برق به وجود نیامد و شرایط، نرمال و پایدار بود. مهرداد فارسی مدان در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: قبل از رسیدن به فصل بارندگی و باتوجه به جلسه مدیریت بحران استانداری و جلسات گوناگون داخلی و نیز تجارب موجود، طرح اورهال و آماده سازی شبکه برای روبه رو شدن با شرایط بارندگی ها اجرا شد.وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد و خارج از وظیفه ذاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز است، هرس شاخ و برگ ۱۹ هزار درخت متداخل با شبکه برق بوده است.سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: در زمان بارندگی در اثر وزش باد و باران زمینه برخورد شاخه و برگ درختان با شبکه برق فراهم و موجب بروز اتصال کوتاه روی شبکه و قطع شدن برق و حتی لطمه رسیدن به وسایل برقی مردم می شود.فارسی مدان اشاره کرد: از اوایل فصل پاییز، طرح جهادی رفع اتصالات سست ناشی از گرمای شدید فصل تابستان و مصرف بالا در دستور کار قرار گرفت و نسبت به برطرف شدن اشکالات فنی روی شبکه فشار متوسط اقدام شد.وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که بعد از بحران زمستان سال ۹۵ تا حالا انجام شد، شستشوی مقره ها در خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت (شبکه فشار متوسط) و تجهیزات منصوبه روی خروجی ایستگاه های تغذیه کننده برق توسط گروههای ویژه مقره شو بوده که این اقدام جهت رفع آلودگی های ناشی از ریزگردها و بدون اعمال خاموشی صورت گرفته است؛ در طول این مدت، تعداد ۳۸۵ فیدر توسط گروههای ویژه شستشوی مقره اورهال شدند.فارسی مدان اشاره کرد: همین طور گروه ویژه کار با خطوط برق دار بر روی شبکه ۳۳ هزار ولت، که در کشور نیز بی نظیر هستند، بدون نیاز به اعمال خاموشی و قطع برق به تعمیر و تعویض تجهیزات فرسوده ای که احتمال نشت آنها بر اثر بارندگی وجود دارد، اقدام نمودند.سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز اشاره کرد: این اقدامات موجب شد که در بارندگی اخیر، حادثه ای در شبکه برق به وجود نیاید و شرایط، نرمان و پایدار بماند.وی با اشاره به این که در فصل تابستان معادل توان دو نیروگاه، برق ذخیره شد، اظهار داشت: در فصل تابستان با وجود تمامی بحران های ناشی از کمبود آب، ۴۰۰ مگاوات برق بوسیله اقداماتی همچون فرهنگ سازی رعایت الگوی بهینه مصرف، تعطیلی و کاهش ساعت کاری و مصرف برق ادارات، طرح تشویقی تعطیلات و تعمیرات صنایع در ساعات پیک مصرف و همکاری کشاورزان برای عدم استفاده از پمپ های آب در زمان پیک مصرف با اجرای طرح های تشویقی و نیز همکاری مجامع امور صنفی و همراهی شهروندان ذخیره شد و اعمال برنامه خاموشی به حداقل ممکن رسید.فارسی مدان با اعلان اینکه هم اکنون تلاش تمام صنعت برق این است که برقی پایدار و مطمئن را برای مردم ارائه کند، به خدمات غیر حضوری این شرکت اشاره و اشاره کرد: مشترکین برق می توانند با نصب اپلیکیشن برق من بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به دریافت خدمات اقدام نمایند. منبع: خبرگزاری نفت و گاز 1400/10/02 10:45:37 5.0 / 5 1034 تگهای خبر: برق , تعمیر , خدمات , صنعت این مطلب را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط ۱۵ راه حل بخش خصوصی برای بهبود اقتصاد طرح چین برای توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر استفاده از آبهای زیرزمینی برای حل مشکل کم آبی اجناس را پس از آماده کردن جامعه و تامین دهک های پایین گران کنید نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳