1030 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه قم فعال است

1030 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه قم فعال است به گزارش خبرگزاری نفت و گاز رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم اظهار داشت: از یکهزار و ۶۱۰ واحد صنعتی مجوز گرفته در این شهرک، یکهزار و ۳۰ واحد فعال و ۱۵۰ واحد هم غیر فعال می باشد.


حمیدرضا عالمی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی استاندار قم با کارآفرینان استان اضافه کرد: شهرک صنعتی شکوهیه از سال ۱۳۷۸ آغاز به فعالیت کرد، و الان یکهزار و ۲۶۵ هکتار را تحت پوشش دارد که حدود ۷۹۵ هکتار آن صنعتی است.
وی با اشاره به اینکه بر مبنای پروانه، سطح اشتغال در این شهرک ۲۷ هزار و ۶۶۳ تَن است اظهار داشت: در کل ۲۴ هزار تَن موجود است.
عالمی با اشاره به اینکه پس از ۲۲ سال تاسیسات این شهرک فوق العاده فرسوده شده و گرفتار استهلاک های شدید می باشد اضافه کرد: ایجاد بودجه خاص برای اصلاح زیرساخت ها موانع قانونی دارد.
رئیس هیات مدیره شهرک شکوهیه همینطور با تکیه بر داشتن یک نگاه و رویکرد ویژه به شهرک صنعتی شکوهیه بعنوان قطب صنعتی استان تصریح کرد: هیات مدیره شهرک شکوهیه و همینطور شرکت شهرک ها تاکنونی نتوانستند، بودجه را برای این شهرک بگذارند، و به هیچ وجه شایسته واحدهای ارزشمندی که در این مجموعه فعالیت می نمایند، نیست.
وی همینطور با عرضه پیشنهادی در خصوص تشکیل کارگروهی، متشکل از سازمان های مختلفی چون بازرسی، صنعت، معدن، تجارت و شرکت شهرک های صنعتی به منظور احصا، بررسی و ممیزی واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: در این کارگروه می توانیم با عنایت به رویکردهایی که مدیران استان به مبحث صنعت و اشتغال دارند، کاهش هزینه های تولید را رقم بزنیم.
روح الله ابراهیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم هم در این نشست ضمن اشاره به اهمیت بازسازی و ترمیم شهرک های صنعتی استان خاطرنشان کرد: برای این مورد از سال ۹۲ اختصاص مبلغی از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ای که توسط واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ها، پرداخت می شود، پیگیری شد، و در قانون هم آمده است.
همزمان با روز ملی کارآفرین، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه و بازدید از یک واحد تولید انواع شیشه با تعدادی از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان گفتگو کرد.
حجم سرمایه گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم، حدود ۸۰ هزار میلیاردریال است که با این حجم از سرمایه گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیشتر از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال بوجود آمده است.
این استان دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنان موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارند. /
.


منبع:

1401/02/05
20:32:14
5.0 / 5
456
تگهای خبر: تجارت , تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز