ریزش قیمت نفت به ۴۵ دلار

ریزش قیمت نفت به ۴۵ دلار خبرگزاری نفت و گاز: مدیرعامل گروه ویتول پیش بینی نمود قیمت نفت برنت تحت تاثیر رشد تولید آمریكا كه بازار را تحت فشار مضاعفی قرار می دهد، ممكن می باشد تا سال ۲۰۱۸ بیش از۲۰ درصد سقوط كرده و به ۴۵ دلار در هر بشكه برسد.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، ایان تیلور كه كنفرانس نفت و پول در لندن صحبت می كرد، اخطار داد كه هم اكنون در صنعت نفت این اتفاق نظر وجود دارد كه قیمت ها بالاتر خواهد رفت، اما چنین هم رایی ممكن است خطرناك باشد.

وی اظهار داشت: ما همه منتظریم تا عرضه در بازار محدودتر شود زیرا پیش بینی می كنیم تقاضا در سال آینده با نرخ خوبی رشد كند و اوپك توافق كاهش تولید را حفظ كند.

مدیرعامل ویتول اظهار داشت: اما من تصور می كنم احتمال سقوط قیمت نفت به محدوده ۴۰ دلار وجود دارد، زیرا همچنان افزایش تولید بیشتری از جانب آمریكا در راه است كه به قیمت ها لطمه می زند.

قیمت برنت هفته جاری به بیش از ۵۸ دلار در هر بشكه صعود كرد، ازاین رو پیش بینی تیلور به معنای ریزش ۲۲ درصدی از سطح قیمت كنونی است.

تولید نفت شیل آمریكا یكی از دلایل اصلی سقوط قیمت نفت در تابستان سال ۲۰۱۴ بود و هنوز به ركورد بالای سابق بازنگشته است. نفت خام آمریكا و نفت برنت همچنان حدود ۵۰ درصد پایین ركوردشان در فاصله سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ قرار دارند.

اوپك و گروهی از تولیدكنندگان خارج از این سازمان در واكنش به این ریزش قیمت، موافقت كرده اند تولیدشان را تا مارس سال ۲۰۱۸ محدود كنند. با این همه آمریكا در این توافق حضور نداشته و از محدود شدن عرضه اوپك و غیراوپك برای گسترش سهم بازار خود استفاده كرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریكا در جدیدترین گزارش خود پیش بینی كرد تولید نفت شیل این كشور در نوامبر حدود ۸۲ هزار بشكه در روز افزایش پیدا كرده و به ۶. ۱۲ میلیون بشكه در روز می رسد كه یازدهمین رشد ماهانه متوالی خواهد بود.



 

1396/07/28
23:31:53
5.0 / 5
4630
تگهای خبر: تولید , نفت , انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز