وزیر نیرو خبر داد

اجرای ۳۰۰ پروژه ی بخش نیرو در آذربایجان شرقی

اجرای ۳۰۰ پروژه ی بخش نیرو در آذربایجان شرقی خبرگزاری نفت و گاز: وزیر نیرو با اشاره به طرح ها و فعالیت های وزارت نیرو در آذربایجان شرقی اظهار داشت: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش های مختلف «آب، فاضلاب و انرژی» با 8000 میلیارد تومان در آذربایجان شرقی در دست اجراست.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، «رضا اردكانیان» در آئین تكریم و معارفه مدیران عامل شركت آب منطقه ای و شركت توزیع نیروی برق استان، اظهار نمود: قریب به ۳۰۰ پروژه در بخش های مختلف «آب، فاضلاب و انرژی» در استان با 8000 میلیارد تومان در دست اجراست كه حدود نیمی از این اعتبار هزینه شده و نیمی از آن هم امید است با حمایت دولت تأمین شود و طرح های عمرانی استان در زمان برنامه ریزی شده به بهره برداری برسند.
ایشان در ادامه اظهار داشت: ما در مقابل چالش ها، از دو فرصت پرارزش «منبع تجدیدپذیر(نیروی انسانی) و تجدیدناپذیر(وقت و فرصت)» بهره مند هستیم.
وزیر نیرو با بیان این كه غنی ترین منابع انسانی را نه تنها در منطقه بلكه در سطح جهان بخصوص مناطق در حال توسعه داریم، اظهار داشت: داشتن این ثروت پرارزش نكته اتكا و دلگرمی قابل ملاحظه ای است.
اردكانیان با بیان این كه همه منابع و فرصت ها در بستر وقت و فرصت، توانایی به كارگیری دارند، تصریح كرد: نیازمند تجدیدنظر جدی در نحوه ی استفاده از وقت هستیم.
وی با اشاره به این كه وزارت نیرو از حیث سطح تماس با آحاد مردم در وضعیت كم نظیری قرار دارد، تصریح كرد: وزارت نیرو با همه مردم در طول شبانه روز در تماس بوده و به واسطه تأمین و عرضه آب و انرژی نقش مهمی در تأمین رفاه و آسایش مردم دارد.
وزیر نیرو با تاكید بر اهمیت وجود اطمینان زیاد در انتخاب مدیران هم چنین وجود اعتماد به نفس در مدیران، اظهار داشت: وزارت نیرو به دلیل سطح تماس وسیع با مردم و نوع فعالیتش، نه تنها تأمین كننده دو كالای اساسی مردم بوده بلكه كیفیت این انجام وظیفه در سطح اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام هم نقش بسیاری دارد.
اردكانیان با تاكید بر این كه یكی از وظایف مدیریت ارشد وزرات نیرو این است كه با پشتیبانی وسیع نمایندگان دولت در استان ها و برخورداری از پشتیبانی و نظارت دقیق نمایندگان مردم، به گونه ای رفتار كند كه سهم قابل توجهی در افزایش سطح اعتماد عمومی مردم داشته باشد.
وی خاطرنشان كرد: اعتماد و رابطه مردم با دولت و حكومت اصلی ترین سرمایه این نظام است.
وزیر نیرو با بیان این كه دوران «مدیریت توأمان عرضه و تقاضا یا تأمین و مصرف» حدود یك دهه پیش استارت خورد اما اولویت آن كم رنگ شد و امروز ساماندهی به عرصه ی مدیریت نیاز به سرعت بیشتری دارد، اضافه كرد: عرصه مدیریت توامان عرضه و تقاضا یعنی هنوز طرح هایی برای تأمین آب و انرژی در دست داریم كه باید با جدیت دنبال شوند.
اردكانیان اظهار داشت: امسال نیازمند سرمایه گذاری وسیع در بخش انرژی كشور هستیم تا از تابستان ۹۸ به بعد، از حیث میزان تكاپوی انرژی با سلامت و امنیت خاطر عبور نماییم.
وی با اشاره به این كه در بخش برق و آب باید عرصه را برای بروز فعالیت هایی چون «مدیریت مصرف و تقاضا» باز نماییم، اضافه كرد: این عرصه وسیع بوده و نیازمند رابطه بیشتر با مصرف كنندگان است، از این رو مدیران باید سهم بیشتری در جهت تولید این ارتباط و تعامل با همكاران سازمانی، سایر سازمان های درگیر هم چنین نهادها و آحاد مردم درنظرگرفته و برنامه ریزی كنند.
وزیر نیرو با تاكید بر این كه آذربایجان شرقی همواره از سطح بالای توان مدیریتی بهره مند بوده است، اظهار داشت: این استان یكی از پیشرفته ترین و جلودارترین مراكز توسعه كشور در بخش های مختلف صنعتی و كشاورزی بوده و این ذخیره پرارزش بعنوان الگو، مسئولیت مدیران را سنگین تر می كند.
اردكانیان با اشاره به فرآیند انتخاب مدیران هم اظهار داشت: در انتخاب مدیران عامل شركت ها و حتی مدیران ستادی اصل بر اجرای برنامه ای با مبنای رأی اعتماد مجلس بوده و به صراحت بر شایسته گزینی تاكید دارد تا مدیران خویش را از میان شایسته ترین ها انتخاب نماییم.
وی در این رابطه خاطرنشان كرد: هرچند اجرای این فرآیند در ابتدای كار با تأخیر مواجه گردید اما بهره های بسیاری دارد كه دسترسی وسیع مدیریت ارشد وزارت نیرو به نیروهای شایسته هم چنین دسترسی به پایگاه اطلاعاتی مفید از نیروهای شایسته و با اعتماد به نفس همچون آن است.
وزیر نیرو با اشاره به این كه این فرآیند به جوانان می نمایاند كه مسیر برای بهره مندی از فرصت خدمت رسانی باز است، اضافه كرد: البته سیاست دولت ها بخصوص دولت تدبیر و امید هماهنگی با استانداران بوده و در انتخاب نهایی مدیران این هماهنگی هم مراعات خواهد شد.
وزیر نیرو مدیران عامل دستگاه ها را نمایندگان مستقیم وزارت نیرو در استان دانست و اظهار داشت: زشتی و زیبایی عملكرد مدیران عامل پای وزیر نیرو بوده و شخصاً مسئولیتشان را بر عهده می گیرم.






1397/05/11
16:50:47
5.0 / 5
4677
تگهای خبر: انرژی , برق , وزارت نیرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز