مشكل زمین راه اندازی آب شیرین كن در استان بوشهر برطرف شود

مشكل زمین راه اندازی آب شیرین كن در استان بوشهر برطرف شود خبرگزاری نفت و گاز: معاون راهبری و نظارت بهره برداری شركت مهندسی آب و فاضلاب اظهار داشت: تامین زمین مناسب برای راه اندازی آب شیرین كن در این استان همچون مشكلات این شركت است كه باید اقدام های لازم برای برطرف نمودن این مشكل صورت گیرد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایرنا، حمید رضا كشفی روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشكلات آب استان بوشهر اضافه كرد: یكی از راهكارهای حل مشكل آب در این استان، راه اندازی آب شیرین كن است و این مساله در شركت آب و فاضلاب مورد مطالعه و تصویب قرار گرفته و در حال جانمایی اجرای طرح ها هستیم.
معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شركت مهندسی آب و فاضلاب افزود: برمبنای برنامه ریزی صورت گرفته در این شركت باید تا اختتام برنامه ششم توسعه روزانه 80 هزار مترمكعب آب از راه شیرین سازی به ظرفیت تولید آب استان بوشهر افزوده شود.
وی اظهار داشت: یكی از اشكالات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت آب شیرین كن مسائل و مشكلات مالی و ارزی است كه انتظار می رود تنگناهای موجود در این بخش برطرف شود.
كشفی تصریح كرد: اقدامات فنی و مهندسی خوبی در مجتمع آبرسانی بوشیگان انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: سوژه تبصره 3 كه مشاركت مردمی در اجرای طرح های آبرسانی است با وجود اهمیت در شهر بوشهر صفر است كه باید با همكاری و مشاركت شورا و شهرداری سهمی از این مساله برای اجرای طرح های آبرسانی بوشهر اختصاص پیدا كند.
وی بیان كرد: سهم اعتباری از تبصره 3 یك فرصت برای شركت آب و فاضلاب بوشهر است كه بتواند خدمات و پروژه های خودرا به نحو بهتری مدیریت كند.
كشفی اظهار داشت: همه نیاز استان بوشهر به آب شیرین كن در چارچوب خرید تضمینی، در دستور كار شركت آب و فاضلاب قرار داده شده است.
وی گفت: وصولی بسیار ناچیز توسط مشتركان همچون مهمترین مشكلات موجود بر سر راه ساخت آب شیرین كن 10 هزار مترمكعبی شهرستان عسلویه است كه انتظار می رود مدیران استان بوشهر این مساله را با جدیت دنبال كنند.
استاندار بوشهر اظهار داشت: شناسایی زمین های مناسب و مستعد برای ساخت آب شیرین كن در استان لازم است.
عبدالكریم گراوند اضافه كرد: با عنایت به دغدغه و نگرانی مردم در مورد بحران آب، پیگیری امور مربوط به این مساله در دستور كار مدیریت استان بوشهر است.
وی با اشاره شرایط خاص شهرستان دشتستان اظهارداشت: حل بحران آب در استان بوشهر نیازمند كار جهادی است و نگاه ویژه و خاص مجموعه وزارت نیرو را می طلبد.
استاندار بوشهر بیان كرد: استان بوشهر هیچگاه برای نظام هزینه ای نداشته و همه سرمایه های این استان در خدمت نظام و انقلاب بوده است برهمین اساس انتظار می رود به مسائل و مشكلات آن بخصوص در بخش آب توجه ویژه شود.
گراوند اضافه كرد: وزارت نیرو برای حل بحران آب در استان بوشهر نیازمند تدوین بسته ویژه است.
وی اشاره كرد: برمبنای وعده مسئولان و مدیران وزارت نیرو تا فروردین آینده 10 هزار متر مكعب به ظرفیت آب استان بوشهر افزوده میگردد كه انتظار می رود این وعده در زمان مقرر عملی شود.
استاندار بوشهر گفت: یكی از اولویت های این استان حل مساله آب در شهرستان دشتستان است كه با عنایت به لزوم جانمایی آب شیرین كن برازجان باید نهایی شود.
گراوند اظهار داشت: سوژه تبصره 3 برای اجرای طرح های آبرسانی در شهرها، ظرفیت خوبی است كه باید با جدیت توسط شركت آب و فاضلاب استان بوشهر دنبال شود.
وی در مورد وضعیت سد تنگ ارم بیان كرد: برای سرعت بخشی در روند راه اندازی تامین مالی خط انتقال سد تنگ ارم، استان بوشهر 50 درصد هزینه را متعهد و 50 درصد دیگر باز توسط وزارت نیرو تامین گردد.
گراوند اشاره كرد: با عنایت به محدودیت منابع آبی استان بوشهر و مشكلات موجود همه انشعاب های غیر مجاز باغ ویلاها باید قطع شود.
6047/6043


1397/10/25
14:44:08
5.0 / 5
4780
تگهای خبر: تولید , خدمات , خرید , وزارت نیرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز