گزارش آمانو درباره اجرای برجام منتشر شد

غریب آبادی: آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید كرد

غریب آبادی: آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید كرد خبرگزاری نفت و گاز: نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: چهاردهمین گزارش آژانس بین لمللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید كرد.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، كاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، همزمان با انتشار چهاردهمین گزارش مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباب راستی آزمایی اجرای برجام، این گزارش را بار دیگر دلیلی محكم برای اثبات پایبندی ایران به تعهداتش دانست و اضافه كرد: در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی مدیر كل تصریح شده است كه از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته ای از طرف ایران برمبنای مفاد برجام ادامه داده است.

سفیر و نماینده دائم ایران همین طور اظهار نمود كه باوجود تلاش های فراوان برخی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف كردن توجه آژانس و جامعه بین المللی، همكاریهای بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد و این گزارش بار دیگر تصریح می كند كه آژانس دسترسی های لازم را داشته است.

غریب آبادی بر ضرورت تداوم بی طرفی و حرفه ای گری آژانس در اجرای مأموریت محوله تاكید و همین طور از اعمال فشار برخی بر آژانس با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی كرد.

او با تاكید بر این كه ایران رفتار مسئولانه ای را اتخاذ و تابحال به تعهدات خود عمل كرده است، عنوان كرد: همانگونه كه مكرراً اعلام شده، اجرای كامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف ها، یك مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواستار تداوم توافق هسته ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین كنند.




1397/12/04
14:24:50
5.0 / 5
4435
تگهای خبر: انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز