یك مسئول عنوان كرد:

ثبت شركت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس

ثبت شركت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس خبرگزاری نفت و گاز: مدیر بازرگانی شركت نفت ستاره خلیج فارس اعتماد به شركت ها و تولیدكنندگان داخلی و دانش بنیان در تامین مواد و قطعات مورد نیاز این پالایشگاه را یكی از دستاوردهای بزرگ در سال پشتیبانی از كالای ایرانی عنوان نمود.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، عماد زارعی در تشریح این خبر بیان كرد: در این راستا شناسایی تولیدكنندگان داخلی و شركت های دانش بنیان در زمینه مواد شیمیایی و ساخت قطعات یدكی تجهیزات اصلی پالایشگاه را از راه حضور در نمایشگاه های تخصصی و بازدید از صنایع مختلف در دستور كار قرار دادیم و توانستیم مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری با استفاده حداكثری از توان این شركت ها و ایجاد بستر مناسب، پشتیبانی از سازندگان داخلی را به صورت عملی اجرایی نماییم.
وی به ذكر مصادیقی در این باره پرداخت و اظهار نمود: كاتالیست های مورد نیاز پالایشگاه كه از اهمیت بسیاری در فرآیند بنزین سازی برخوردار است، در انحصار كشورهای انگلیس، فرانسه و آمریكا قرار داشت اما به فضل الهی و با حمایت های صورت گرفته انحصار شكسته شد و یكی از شركت های دانش بنیان توانست ما را در این راه یاری كند.
زارعی، ساخت پمپ های اصلی پروژه، برج ها، كوره ها و تجهیزات كمپرسورهای واحد بنزین سازی و سایر تجهیزات اصلی پالایشــگاه توسط تامین كننـدگان داخلی را اقدامی شگرف و برجستـه توصـیف كـرد و افـزود: در زمـینه تامین تجهیزات ابزار دقیق و برق همینطور تامین همه ی كابل های مورد نیاز هم از ظرفیت داخلی استفاده كردیم.
مدیر بازرگانی شركت نفت ستاره خلیج فارس تصریح كرد: برگزاری مناقصات عمومی مختلف برای تامین اقلام مورد نیاز پالایشگاه را به دقت اجرایی كردیم تا ضمن ایجاد رقابت حداكثری بین تمامی سازندگان و تولید كنندگان داخلی، منجر به استفاده حداكثری از دانش، تجربه و توان همه ی شركت های داخلی شود.
خرید از راه بورس
وی به ثبت شركت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس بعنوان شركت استراتژیك و ایجاد زیر ساخت مناسب جهت خرید مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه از راه این سامانه هم اشاره و بیان كرد: این اقدام علاوه بر صرفه اقتصادی سبب تضمین و اطمینان خاطر از كیفیت كالای خریداری شده و ثبت معامله در سامانه معاملات بورس خواهد شد.
ثبت برند استار
مدیر بازرگانی شركت نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: با عنایت به اولویت نظام و دغدغه های دولت در جهت تسریع اهداف اقتصاد برون گرا و همینطور لزوم كوشش برای بهبود رشد اقتصادی كشور و خروج از شرایط ركود بحث مدیریت نشان تجاری را مد نظر قرار دادیم چون كه یكی دیگر از پارامترهای تعیین كننده و مهم برای تصمیم گیری شركت ها در حوزه صادرات است و شركت نفت ستاره خلیج فارس با ثبت برند تجاری STAR برای فرآورده های تولیدی خود گامی مهم در این عرصه برداشت.
حضور در بازارهای جهانی
زارعی فروش و صادرات فرآورده گاز مایع (مازاد تولید كشور) و سایر فرآورده های ویژه را یكی از راهكارهای اساسی در جهت تامین منابع مالی برای پیشبرد امور توسعه ای پالایشگاه دانست و عنوان كرد: بازار منطقه و فرامنطقه در مورد فروش فرآورده ها را به صورت كارشناسانه مورد تحلیل قرار داده ایم، بازاریابی هم صورت پذیرفته و صادرات بعضی از اقلام با عنایت به سیاست های تعیین شده در حال انجام می باشد.
وی به برگزاری مزایده عمومی بین المللی فروش گاز مایع در مهر ماه امسال هم اشاره نمود و اظهار داشت: تحلیل منطقه ای در مورد شبكه توزیع و بازاریابی فرآورده های پالایشگاه و حضور در بورس انرژی و عرضه فرآورده های تولیدی در رینگ بین الملل و داخلی هم صورت پذیرفته است.




1397/12/20
14:38:36
5.0 / 5
4469
تگهای خبر: انرژی , برق , بنزین , پالایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز