تاكید مركل و مكرون بر لزوم قانع كردن ایران به ماندن در برجام در تماس با پوتین

تاكید مركل و مكرون بر لزوم قانع كردن ایران به ماندن در برجام در تماس با پوتین به گزارش خبرگزاری نفت و گاز صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت برجام رایزنی كردند.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه آمریكایی سیمور تریبون، دفتر نخست وزیری آلمان روز سه شنبه اعلام نمود كه آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان و امانوئل مكرون، رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر لزوم قانع كردن ایران برای ماندن در توافق هسته ای تاكید نمودند و این سه كشور بر سر حفظ آن توافق كردند.
آمریكا در ماه مه سال قبل از توافق هسته ای كه میان ایران و پنج قدرت جهانی به امضا رسیده بود خارج شد. به باعث این توافق، ایران متعهد شده بود كه در ازای لغو تحریم های اعمال شده بر این كشور، برنامه هسته ای خویش را محدود كند.
هم زمان با گذشت یك سال از زمان خروج آمریكا از برجام و تعلل اروپایی ها در انجام تعهدات شان، ایران هفته پیش اعلام نمود كه می خواهد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف نماید و اروپا ۶۰ روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.
به دنبال انتشار این خبر، اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان در اطلاعیه ای مشترك از تصمیم تهران ابراز نگرانی و بر ادامه پایبندی خود به برجام تاكید نمودند. آنها از ایران خواستند تا به تعهداتش در این توافق پایبند بماند.



1398/03/02
19:46:35
5.0 / 5
4409
تگهای خبر: تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز