بیانیه نشست پایانی وزیران خارجه ایران و ۱+۴

موگرینی: از همه طرف ها خواستیم برجام را كامل اجرا كنند

موگرینی: از همه طرف ها خواستیم برجام را كامل اجرا كنند به گزارش خبرگزاری نفت و گاز نشست فوق العاده وزیران خارجه ایران و كشورهای عضو گروه ۱+۴ به همراه موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور اطلاعیه ای كوتاه به پایان رسید.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا در این بیانیه كه بعد از آخر نشست توسط موگرینی در جمع خبرنگاران قرائت شد، آمده است:
۱_ نشست وزرای كشورهای ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه و بریتانیا) و ایران در تاریخ سوم مهرماه ۱۳۹۸ در نیویورك به منظور بحث در مورد اجرای برجام برگزار گردید. ریاست این نشست با نماینده عالی اتحادیه اروپایی خانم فدریكا موگرینی به نمایندگی از اتحادیه اروپایی بود.
۲- شركت كنندگان خاطرنشان كردند كه برجام كه به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است، یك عنصر كلیدی در ساختار جهانی عدم اشاعه هسته ای و یك دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه است. آنان بر اهمیت اجرای كامل و موثر برجام توسط همه طرفها تاكید كرده و عزم خویش را در جهت تداوم تلاش ها برای حفظ این توافق، كه به نفع همه است مورد تاكید قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، وزرای خارجه ایران و كشورهای ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، به استثنای وزیر خارجه انگلیس كه به علت تحولات برگزیت در لندن بود و نماینده وی در جلسه حضور داشت) امروز در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك گرد آمدند تا مروری كوتاه بر آخرین وضعیت اجرای برجام در پرتو تحولات اخیر داشته باشند.
شركت كنندگان در این جلسه كه آخرین جلسه در رابطه با برجام به ریاست فدریكا موگرینی بود، ضمن قدردانی از تلاش های وی در طول مذاكرات منتهی به برجام و بعد از آن، به بحث در مورد وضعیت فعلی برجام پرداختند. به ویژه، وزیر امور خارجه كشورمان به صورت مبسوطی به آثار مخرب خروج غیرقانونی آمریكا از برجام و تبعات آن اشاره كرده و قصور سایر طرف ها در جبران این آثار مخرب را مورد انتقاد قرار داد و اظهارات و بیانیه های غیرسازنده اخیر كشورهای اروپایی را محكوم نمود.
در آخر این نشست، وزرای خارجه بیانیه كوتاهی صادر كردند كه در آن، باوجود فشارها و تلاش های آمریكا ضد برجام و ضد جمهوری اسلامی ایران كه در ایام اخیر به اوج رسیده است، بار دیگر بر اهمیت برجام و لزوم تلاش در جهت حفظ آن تاكید گردیده است.
این نشست، در قالب نشست های رسمی كمیسیون مشترك برجام نبود و به همین سبب، جایگزینی برای نشست «كمیسیون مشترك برجام» در سطح وزیران كه برگزاری آن در نشست های قبلی كمیسیون مورد توافق و تاكید قرار گرفته بود محسوب نمی گردد.




1398/07/13
22:25:58
5.0 / 5
4738
تگهای خبر: نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز