تقدیر معاون ترامپ از خروج آمریكا از توافق هسته ای

تقدیر معاون ترامپ از خروج آمریكا از توافق هسته ای به گزارش خبرگزاری نفت و گاز معاون رئیس جمهور آمریكا ضمن تحسین سیاست های دونالد ترامپ طی سه سال گذشته، از اقدام او برای خروج از توافق هسته ای قدردانی كرد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، مایك پنس معاون رئیس جمهور آمریكا طی سخنرانی خود در گردهمایی سالانه بنیاد هریتیج به تقدیر از عملكرد دونالد ترامپ رئیس جمهور كشورش و دولت وی در سه سال قبل پرداخت.
پنس در بخشی از سخنان خود به خروج ترامپ از توافق هسته ای 2015 اشاره نمود و ادعا نمود كه آمریكا با این كار، در مقابل بزرگ ترین حامی تروریسم در دنیا ایستاد.
ایشان در ادامه اظهار داشت كه خروج از توافق هسته ای سبب گشته است تا ارسال بسته های پول نقد به ایران متوقف شود.
معاون رئیس جمهور آمریكا همینطور در این سخنرانی به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریكایی از شمال سوریه اشاره نمود و آنرا مورد تقدیر قرار داد.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، رئیس جمهور آمریكا از همان ابتدای فعالیت خود در كاخ سفید به مخالفت با برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) و انتقاد از آن پرداخت و با ادعای اینكه این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نمی گردد سرانجام به صورت یك جانبه از آن خارج شد و سپس تحریم ها ضد كشورمان را بازگرداند.
این اقدام ترامپ با مخالفت سایر كشورها بخصوص طرف های دیگر برجام مواجه گردید اما او بدون توجه به تعهدات كشورش در این توافق كه به تصویب شورای امنیت سازمان ملل هم رسیده است به فشارها بر ایران ادامه داده و كوشیده است سیاست های خصمانه خود درقبال كشورمان را هرچه سخت تر و سخت تر كند.
جمهوری اسلامی ایران هم بعد از گذشت یك سال از نقض برجام توسط آمریكا اعلام نمود كه طبق تمهیدات تعیین شده در همین توافق اجرای تعهدات هسته ای اش به صورت گام به گام كاهش خواهد داد.




منبع:

1398/08/02
13:18:29
5.0 / 5
4182
تگهای خبر: تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز