واكنش یك مقام روس به ادعای پادمانی آژانس

واكنش یك مقام روس به ادعای پادمانی آژانس خبرگزاری نفت و گاز: نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی اظهار داشت كه گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران با یك ادعای پادمانی یافت ذرات اورانیوم در محلی در ایران، ارتباطی به برجام نداشته و تخطی ایران به حساب نمی آید.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، به نقل از اردوپوینت، میخائیل، اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی روز سه شنبه درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران كه در آن مدیركل موقت آژانس به یك سوژه پادمانی مورد بحث میان ایران و آژانس است در خصوص این كه "آژانس ذرات اورانیوم طبیعی ساخت بشر در مكانی كه توسط ایران به آژانس اظهار نشده بود، شناسایی كرده است" اشاره كرده بود، به اسپوتنیك اظهار داشت: گمانه زنی های زیادی درباره این عبارت وجود دارد؛ این عبارت بعنوان سندی «دست اول» كه عدم صداقت ایران را گواهی می دهد، ارائه شده است. این سوء برداشت از وضعیت واقعی است، چونكه مربوط به كشف ذرات اورانیومی است كه از نظر زمانی مربوط به حدودا آغاز دهه نود[میلادی] و تا سال 2005 می باشد. این هیچ ارتباطی به برجام ندارد و همین طور نشانگر تخطی آشكار از طرف ایران نیست.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، كاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس در واكنش به این بخش از گزارش آژانس در مورد مكانی در ایران، گفته است: از همان ابتدا و از زمانی كه آژانس، ایران را باخبر كرد كه برخی سوالات در مورد یك مكان خاص دارد، ایران موافقت نمود وارد یك تعامل مثبت با آژانس برای شفاف كردن وضعیت و رسیدگی به سوالات مرتبط شود. ایران با نشان دادن نهایت همكاری و شفافیت، متعاقبا دسترسی لازم را برای آژانس فراهم نمود.
او افزود: همان گونه كه توسط مقامات آژانس نیز در موقعیت های مختلف تاكید شد، تعامل بین آژانس و ایران درباب این مساله در حال انجام شدن است. بنابراین، هرگونه كوشش برای پیش داوری و ارائه ارزیابی زودهنگام و خام، صرفاً در جهت مصادره این مساله در امتداد مقاصد سیاسی است.
نماینده ایران اصرار كرد كه "وجود اینگونه سوالات در تعاملات بین آژانس و كشورهای عضو امری معمول و عادی بوده و در حالی كه دو طرف برای حل آن در تعامل هستند، نباید با اغراض سیاسی مورد سوءاستفاده و بزرگ نمایی واقع شود."




منبع:

1398/08/23
10:14:54
5.0 / 5
4410
تگهای خبر: ارزیابی , انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز