درخواست جدید روسیه از اوپك پلاس

درخواست جدید روسیه از اوپك پلاس خبرگزاری نفت و گاز: الكساندر نواك، وزیر انرژی روسیه اعلام نمود ترجیح می دهد اوپك و متحدانش تصمیم گیری درباره تمدید توافق كاهش تولید را نزدیك به آوریل انجام دهند.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، این اظهارات احیانا مورد مخالفت بیشتر اعضای اوپك قرار می گیرد كه قصد دارند در دیدار رسمی با كشورهای غیراوپك توافق تولید جدیدی را منعقد كنند.

اوپك و متحدانش شامل روسیه مدت سه سال است كه با هدف متعادل كردن بازار و تقویت قیمت های نفت، سیاست تولیدشان را هماهنگ كرده اند.

توافق فعلی برای محدودیت عرضه ۱.۲ میلیون بشكه در روز كه از اول ژانویه سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته شده است، مقرر است در مارس سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد.

خبرگزاری تاس به نقل از نواك نوشت: هنوز زود است درباره تمدید توافق كاهش تولید صحبت نماییم. این توافق تا اول آوریل اجرا خواهد شد و الان در نوامبر هستیم. چرا باید در نوامبر سوالاتی درباره ماه آوریل بپرسیم؟

به گفته منابع آگاه روسیه و اوپك، روسیه احیانا از تولیدكنندگان اوپك پلاس درخواست خواهند كرد در نحوه محاسبه تولید این كشور تغییراتی داده شود و تولید میعانات در ارزیابی میزان تولید نفت خام این كشور لحاظ نشود.

بر اساس گزارش رویترز، نواك گفته است تولید میعانات گازی هفت تا هشت درصد از كل تولید نفت روسیه را تشكیل می دهد.

برخلاف عربستان سعودی و سایر تولیدكنندگان عضو اوپك، روسیه میعانات كه نوع فوق سبك نفت خام است و در زمان تولید گاز استخراج می شود را هم در آمار تولید نفت خام خود حساب می كند. در گذشته این شیوه مشكلی نداشت اما حالا كه روسیه میادین گازی جدیدی در قطب شمال و شرق سیبری راه اندازی كرده و خط لوله گازی جدیدی را با چین می گشاید، تولید میعانات گازی هم افزوده می شود. این به معنای عدم پایبندی به توافق كاهش تولید میان كشورهای اوپك و غیراوپك خواهد بود و روسیه بر آن است تا از چنین اتفاقی اجتناب كند.

روسیه از سال ۲۰۱۷ با وجود رونق تولید نفت آمریكا، همراه با اوپك تولید نفتش را محدود كرده تا از قیمت ها پشتیبانی كند. این كشور برای سال ۲۰۱۹ موافقت نمود تولیدش را به میزان ۲۲۸ هزار بشكه در روز محدود كرده و به حدود ۱۱.۱۸ میلیون بشكه در روز برساند. با این وجود تولید روسیه امسال بطور میانگین ۱۱.۲۵ میلیون بشكه در روز بوده كه به معنای تولید ۷۰ هزار بشكه در روز بالاتر از سهمیه توافق شده با اوپك بوده است.





منبع:

1398/09/09
23:16:06
5.0 / 5
4364
تگهای خبر: ارزیابی , انرژی , اوپك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز