اظهارات روسیه و عربستان بعد از شكست مذاكرات اوپك پلاس

اظهارات روسیه و عربستان بعد از شكست مذاكرات اوپك پلاس به گزارش خبرگزاری نفت و گاز وزیر انرژی روسیه بعد از شكست مذاكرات اوپك پلاس درباره پیمان كاهش عرضه اظهار داشت: دیگر پیمان نفتی میان روسیه، متحدانش و اعضای اوپك وجود ندارد و اعضای این گروه به رصد وضعیت بازار ادامه خواهند داد.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، الكساندر نواك در وین اظهار داشت: باتوجه به تصمیمی كه در نشست روز جمعه گرفته شد، از اول آوریل روسیه یا هیچ كشور دیگر اوپك و غیراوپك ملزم به كاهش تولید نفت نیست.

خبرگزاری ریانوستی به نقل از نواك درباب افت قیمتهای نفت نوشت: عوامل زیادی در پایین رفتن قیمت های نفت دخیل هستند.

بر اساس گزارش رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی از پاسخ به این كه آیا عربستان سعودی بعد از فروپاشی توافق محدودیت عرضه اوپك پلاس، تولید نفت خودرا افزایش خواهد داد، طفره رفت.

وزیران نفت اوپك روز پنج شنبه از افزودن شدن ۱.۵ میلیون بشكه در روز به كاهش تولید گروه اوپك پلاس و تمدید اجرای توافق تا آخر سال ۲۰۲۰ حمایت كرده بودند كه این رقم معادل ۱.۵ درصد از تقاضای جهانی و بسیار بالاتر از انتظار بازار بود. بدین سان با احتساب ۲.۱ میلیون بشكه در روز كه هم اكنون محدود شده است مجموع محدودیت عرضه این گروه به ۳.۶ میلیون بشكه در روز می رسید كه معادل حدود ۳.۶ درصد از عرضه جهانی بود.

این تولیدكنندگان اجرای پیشنهاد مذكور را به موافقت روسیه و سایر تولیدكنندگان غیراوپك مشروط كرده بودند. اما عربستان سعودی و روسیه در مذاكرات روز جمعه گروه اوپك پلاس موفق نشدند به توافق برسند و پیمان سه ساله كه تحت آن رقبای قدیمی موفق شده بودند ریزش قیمتهای نفت را متوقف كنند، به مانع خورد.

یك نماینده اوپك درباب این كه آیا تولیدكنندگان وارد رقابت برای سهم بازار خواهند شد، به روزنامه فایننشیال تایمز اظهار داشت: اگر توافقی در كار نباشد، البته عربستان سعودی هر میزانی كه مشتریانش درخواست كنند، نفت تولید خواهدنمود.

آخرین باری كه این كشورها از تعهد محدودیت عرضه خود آزاد شدند نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بود كه تولیدشان را به ركورد بالایی رسانده و ۱.۵ میلیون بشكه در روز به میزان عرضه نفت اضافه كرده بودند.

بهای نفت برنت روز جمعه ۹.۴ درصد سقوط كرد كه بزرگترین كاهش قیمت یك روزه از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ بود و در بازار لندن در ۴۵ دلار و ۲۷ سنت بسته شد.





منبع:

1398/12/17
21:51:44
5.0 / 5
3557
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تولید , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز