تداوم نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته ای ایران باوجود شیوع ویروس كرونا

تداوم نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته ای ایران باوجود شیوع ویروس كرونا خبرگزاری نفت و گاز: سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت كه نظارت این نهاد در ایران و جاهای دیگر باوجود شیوع كروناویروس جدید ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، یك سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به برخی سوالات این روزنامه درباره بازرسی برنامه هسته ای ایران اظهار داشت كه آژانس بطور مداوم شاهد وضعیت شیوع ویروس كرونای جدید است اما در زمینه نظارت بر مواد هسته ای در [برنامه هسته ای] ایران یا در جایی دیگر «دقیقه ای از پای نخواهد نشست».
این سخنگوی آژانس در ادامه اظهار داشت: با وجود برخی ممنوعیت هایی كه به خاطر شیوع این بیماری در سفرها پیش آمده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی به كارهای دیده بانی اش در ایران و جاهای دیگر ادامه داده، از اجرای موثر حكم آن اطمینان حاصل می كند و در عین حال اقدامات مناسب را هم برای حفظ امنیت كاركنانش انجام می دهد.
اورشلیم پست همین طور برخی سوال ها را در زمینه چالش هایی كه آژانس برای تداوم بازرسی فیزیكی در ایران با آنها روبه رو است، چگونگی غلبه بر این چالش ها و مواردی كه ممكنست كوشش های این نهاد نتیجه مطلوب را نداشته باشد بیان كرد.
سخنگوی آژانس بطور مستقیم به سوالات درباره این مسائل پاسخ نداد، بااینكه به چالش هایی كه در سفرها پیش آمده است اشاره كرده و اظهار داشت كه آژانس بطور موفقیت آمیزی برای دسترسی فیزیكی به تاسیسات اتمی در جایی كه لازم باشد، از موانع عبور كرده است.




منبع:

1399/01/11
22:20:07
5.0 / 5
3090
تگهای خبر: انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز