از آذرماه؛

تمام خدمات برق غیرحضوری می شود

تمام خدمات برق غیرحضوری می شود خبرگزاری نفت و گاز: آنطور كه مسئولان برقی اعلام نمودند از آذرماه تمام خدمات برقی غیر حضوری می شود و نیازی به مراجعه مشتركان به شركت های توزیع برق نیست.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکت های توزیع به صورت غیرحضوری فراهم شده و تصمیم بر این است که خصوصاً در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل ۹۵ درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات بعد از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود.
آن طور که غلامعلی رخشانی مهر- معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این زمینه گفته حدود ۴۰ خدمت که تا حالا به صورت حضوری ارائه می شد، از آذرماه بصورت غیر حضوری قابل ارائه است.
وی با اعلان اینکه این طرح ارزش افزوده زیادی ایجاد و مراجعات به شرکت های توزیع را به حداقل خواهد رساند که موجب کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود، اظهار نمود: بعد از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکت های توزیع ندارند، خدماتی مانند ستاندن اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب شامل دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به این طرف، سوابق مصرف و... همچون خدمات بعد از فروشی است که مشترکان می توانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع آنرا دریافت نمایند.
معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار نمود: درباب این که سالانه چند مراجعه با غیرحضوری شدن خدمات حذف خواهد شد اظهار داشت: میلیون ها مراجعه حضوری که سالانه به شرکتهای توزیع انجام می شود با این کار حذف می شود.
وی با ارائه مثالی دراین زمینه با بیان این که سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید را جذب می نماییم، توضیح داد: هرکدام از این مشترکان جدید لازم بود چندین بار برای درخواست و برای پیگیری کارهایشان به شرکت های توزیع مراجعه می کردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت.
رخشانی مهر افزود: مشترکان جدید می توانند به این منظور بوسیله سامانه برق من، درخواستشان را ثبت و کد رهگیری دریافت نمایند. مشترکان با این کد رهگیری می توانند در بخش پیامها، رهگیری کارها را پیگیری نمایند و همکاران ما مکلف و موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.
وی یاداور شد: به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک یا متقاضی داده می شود که با این کد رهگیری مشترک می تواند به صورت مرتب از آخرین مراحل انجام کارها باخبر شود. همین طور در هرمرحله، مشترکان بوسیله پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.
معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که خصوصاً در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشیهای همراه یا سامانه تلفنی ۱۲۱ خدمات مورد نیاز خودرا دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند.
رخشانی مهر همین طور با بیان این که شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به زودی این قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یاداور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت تا به هر صورت ممکن مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خودرا دریافت نمایند.




منبع:

1399/08/11
22:40:42
5.0 / 5
668
تگهای خبر: برق , خدمات , سوخت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز