اسلامی:

۱۴۰۱ سال پر نشاط و پر تحرک در سازمان انرژی اتمی بود

۱۴۰۱ سال پر نشاط و پر تحرک در سازمان انرژی اتمی بود به گزارش خبرگزاری نفت و گاز، رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: 1401 سالی پر نشاط و پر تحرک برای سازمان انرژی اتمی بودبه طوری که بیش از 150 دستاورد دانشی، پژوهشی و فناورانه در ان ثبت گردید.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی روز شنبه در مراسم پایان که با حضور خبرنگاران انجام شد اظهار داشت: در تولید مشتقات آب سنگین یا رادیوداروها اقداماتی در سازمان انجام شده که تنها یک یا دو کشور آنرا انجام دادند و الان کشور ما در این عرصه ها وارد شده است.
وی ادامه داد: دستاوردهای ۱۴۰۲ از ژئوفیزیک هوا برد تا اکتشاف معادن یا الکترومغناطیس که برای نخستین بار در صنعت نفت انجام شد و سایر بخش ها را شامل می شود. یا در پروسه چرخه سوخت هیچ گاه این ظرفیت را نداشتیم یا توان بالا و حداقل ضایعات نداشتیم. همین طور پویایی و نشاط و تحرک منسجمی در ساخت نیروگاه ها را در کشور شاهدیم. ساخت محفظه استاندارد و ایمن حمل سوخت نیروگاه بوشهر را امسال داشتیم که از هشتم تا ۱۸ فروردین باید تست و بارگیری اش صورت گیرد. محفظه ذخیره سوخت مصرف شده نیروگاه بوشهر پر شده و باید فکری می کردیم برای نخستین بار است که این محفظه در داخل تولید و تولید شده است.
وی اظهار داشت: در کاربرد پرتوها توانستیم کل اقلام و نیازهایش را در داخل تولید کردیم. برنامه ما این بود که ده ساله در کاربرد پرتوها کار انجام دهیم اما الان پنج ساله می توانیم کارها را پیش ببریم.
اسلامی افزود: در پلاسما تراپی که برای سرطان سینه به کار می رود در چند ماه بیش از ۳۰۰ بیمار از ان استفاده کردند و در حوزه های دیگر هم کار برد دارد. عمر ایجاد شرکت پلاسما دو سال است و در طول این مدت حجم زیادی از کارها انجام شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: تحولی که در زمینه پژوهش انجام شده است قابل توجه است. ۲۳۰ پروژه علمی پژوهشی و مرزی دانشی در سازمان در دست اقدام است این پروژه در زمینه کوانتوم و گداخت و ایزوتوپ پایدار هستند.




منبع:

1402/01/06
14:25:05
5.0 / 5
328
تگهای خبر: استاندارد , انرژی , تولید , سوخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز