رشد ۱۵ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ از شروع امسال

رشد ۱۵ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ از شروع امسال به گزارش خبرگزاری نفت و گاز، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: از شروع سال جدید تاکنون، مصرف برق صنایع بزرگ کشور نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: هر چند از شروع دولت سیزدهم تا حالا حدود ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه گردید، اما رشد مصرف برق در کشور بسیار بالاست بطور که در فروردین امسال به حدود ۶ درصد رسید در صورتیکه این رشد در ۱۰ سال قبل ۴.۷ درصد و سال قبل ۵.۷ درصد بود.
مدیرعامل توانیر، همین طور از شروع سال جدید تاکنون، مصرف برق صنایع بزرگ کشور نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی پایین بودن قیمت انرژی و استفاده از کولرهای گازی را از دلیلهای افزایش مصرف برق عنوان نمود و اضافه کرد: در بخش مولد کشور هم تقاضا رو به افزایش است و طی ۵۰ روزی که از شروع سال جدید گذشته، رشد صنایع بزرگ کشور نسبت به سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شد و این روند تقاضا نشان میدهد باید به بهینه سازی مصرف برق بیشتر دقت نماییم.
به گفته رجبی مشهدی، برای تامین برق بخش های مولد کشور نظیر صنایع و کشاورزی طرح های تشویقی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف همچنان ادامه دارد. طرح های تشویقی مفصلی برای عبور از اوج بار تابستان پیش بینی شده تا مشترکان خانگی افزون بر دریافت پاداش صرفه جویی بوسیله کاهش مصرف برق، از جوایز نفیسی مانند خودرو، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال بهره مند شوند.
رجبی مشهدی افزود: این طرح ها در بخش تجاری هم برای اولین بار پیش بینی شده و در عرصه کشاورزی نیز مشترکانی که از انرژی تجدیدپذیر برای تامین ۱۵ درصد مصرف برق خود بهره گیرند از برنامه های مدیریت مصرف معاف می گردند.
وی افزود: همین طور پیش بینی شد مشترکان کشاورزی که بوسیله بهسازی یا طرح های دیگر مدیریت مصرف انجام دهند یا از الگوهایی بهره گیرند که مصرف برق را می کاهد، تا ۲۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش کاهش مصرف دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل توانیر تمامی اقدامات صنعت برق را در راستای تامین انرژی مورد نیاز بخش های مختلف جامعه عنوان و اشاره کرد: مشارکت مردم در تامین برق پایدار بسیار تأثیرگذار خواهد بود و مانند سالهای قبل از مردم می خواهیم صنعت برق را در اجرای طرح های خود همراهی کنند.


منبع:

1403/02/22
14:25:47
5.0 / 5
374
تگهای خبر: انرژی , برق , تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز