جزئیات اولین عرضه میعانات گازی در رینگ بین‎الملل بورس انرژی

جزئیات اولین عرضه میعانات گازی در رینگ بین‎الملل بورس انرژی به گزارش خبرگزاری نفت و گاز پس از عرضه نفت خام در بورس انرژی، این دفعه بورس در ۲۴ بهمن ماه میزبان میعانات گازی پارس جنوبی خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، وزارت نفت با هدف تنوع سازی روش های فروش و مشاركت بخش خصوصی در فروش تصمیم به عرضه میعانات گازی در این رینگ گرفته است.
این عرضه اولین مرحله عرضه میعانات گازی شركت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی است. به قول امیرحسین تبیانیان - نماینده شركت ملی نفت ایران در بورس - در این مرحله یك میلیون بشكه میعانات گازی در محموله های ۳۵ هزار بشكه ای عرضه خواهد شد.
وی با بیان این كه قیمت عرضه در این مرحله بر مبنای میانگین ۱۰ قیمت پایانی نفت خام دوبی محاسبه شده است، اظهار نمود: در این مرحله قیمت به ازای هر بشكه ۶۱.۰۴ دلار تعیین شده است.
به قول تبیانیان و به نقل از شركت ملی نفت، بارگیری محموله میعانات گازی در عسلویه و یا از راه انتقال كشتی به كشتی در پایانه خارك انجام خواهد شد؛ هم چنین محدودیتی در مقصد ارسالی محموله وجود ندارد.
وی با بیان این كه شرایط تسویه مشابه عرضه نفت می باشد، اظهار نمود: پیش پرداخت شش درصد و امكان تسویه ۱۰۰ درصد ریالی از خصوصیت های این عرضه است. هم چنین مدت تسویه حساب از زمان بارگیری ۹۰ روز تعیین شده است. بزودی اطلاعیه عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین الملل بورس انرژی منتشر خواهد شد.
بر طبق این گزارش، شركت ملی نفت ایران، طبق برنامه اعلامی هر هفته در رینگ صادراتی بورس انرژی، عرضه مستمر نفت خام و میعانات گازی را در برنامه دارد كه با توجه تعطیلی رسمی دوشنبه آینده، زمان ارائه روز چهارشنبه تعیین شد. تابحال نفت خام در چهار مرحله در بورس انرژی عرضه شده است.
ششم آبان ماه امسال برای اولین بار یك میلیون بشكه نفت خام سبك در بورس انرژی ارائه شد كه در نهایت سه خریدار، ۲۸۰ هزار بشكه نفت به قیمت هر بشكه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت را معامله كردند. دومین عرضه هم در بیستم آبان ماه صورت گرفت و ۷۰۰ هزار بشكه نفت خام سبك ایران، به قیمت هر بشكه ۶۴.۹۷ دلار فروخته شد. اتفاقی كه پای بخش خصوصی را به فروش نفت باز كرد و نفتی ها رضایت خویش را از این اتفاق ابراز و اعلام نمودند كه این فرآیند ادامه دار خواهد بود. از جانب دیگر بورسی ها هم اعلام نمودند این عرضه ها به صورت منظم انجام می شود كه با این كار، بخش خصوصی بتواند وارد معاملات نفت خام شود.



1397/11/17
17:00:39
5.0 / 5
5193
تگهای خبر: انرژی , خرید , صادرات , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز