اولیانوف: در جلسه هفته آینده شورای حكام درباره ایران گفتگو می نماییم

اولیانوف: در جلسه هفته آینده شورای حكام درباره ایران گفتگو می نماییم به گزارش خبرگزاری نفت و گاز نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از برگزاری نشست شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی در هفته آینده جهت بررسی برخی مسائل همچون پرونده ایران اطلاع داد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در توییتی نوشت: یك جلسه شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگذار خواهد شد. می توان انتظار داشت كه مناظراتی بر سر مسائل منطقه، سوریه، كره شمالی و ایران رخ دهد. سوال اینجاست كه آیا ایران گام های بیشتری برای كاهش تعهدات برجامی خود بر خواهد داشت یا نه؟
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، ایران ۱۶ تیرماه گام دوم در جهت كاهش تعهدات برجامی اش را اعلام نمود كه بر مبنای آن میزان درصد و غلظت غنی سازی خویش را فراتر از ۳.۶۷ افزایش داد و پس از آن به سرعت غنی سازی تا ۴.۵ درصد را شروع كرد و در كمتر از دو ماه این ذخایر به بیشتر از ۲۵ كیلوگرم رسیده است.
بر مبنای آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تا تاریخ ۲۸ مرداد (۱۹ اوت ۲۰۱۹) آژانس راستی آزمایی كرده است كه میزان ذخیره اورانیوم ۲۳۵ غنی شده تا ۳.۶۷ درصد ۲۴۱.۶ كیلوگرم بوده است.
این گزارش می افزاید: ذخیره فوق شامل ۲۱۶.۵ كیلوگرم اورانیوم غنی شده تا ۳.۶۷ درصد از اورانیوم ۲۳۵ و ۲۵.۱ كیلوگرم اورانیوم غنی شده تا ۴.۵ درصد از اورانیوم ۲۳۵ است.



1398/06/13
14:57:42
5.0 / 5
4226
تگهای خبر: انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز