روایتی از  اسم رمز اولین انفجار هسته ای

روایتی از  اسم رمز اولین انفجار هسته ای به گزارش خبرگزاری نفت و گاز فیلم مستند «ترینیتی» با روایتی از تاریخچه انرژی اتم و فواید و بلایای این ذرات كوچك برای مردم دنیا و همینطور علت احتیاج به این انرژی برای مردم جهان؛ عرضه اینترنتی شد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از روابط عمومی موسسه اوما فیلم؛ وقتی قرار شد نخستین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود، اسم رمز این عملیات "ترینیتی" نام گرفت و در فیلم مستند «ترینیتی» به فواید بهره مندی از انرژی هسته ای و تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل گرفته حول این مساله پرداخته شده است و الان در سایت های آنلاین فیلم نظیر فیلیمو و عماریار در دسترس علاقه مندان به سینمای مستند قرار دارد.
بعد از آزمایش تی ان تی، قرار شد نخستین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود و اسم رمز این عملیات ترینیتی نام گرفت. اسم رمزی که به معنای تثلیث یا همان سه گانه باوری پدر، پسر و روح القدس در اعتقادات مسیحی بود و قرار بود بزرگترین کشتار بشری با نام مسیح آغاز شود. ترینیتی، اسم رمز اولین آزمایش انفجار سلاح هسته ای بود. بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی تنها چند هفته بعد از این آزمایش رخ داد.
در مستند «ترینیتی» از سویی به فواید بهره مندی از انرژی هسته ای و کاربردهای متنوع این صنعت در زمینه های مختلف علمی پرداخته می شود و از طرفی تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل گرفته حول این مساله مورد توجه قرار می گیرد.
فیلم مستند 26 دقیقه ای "ترینیتی" به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سید جمال عودسیمین، تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است.



1399/05/14
14:24:41
5.0 / 5
2243
تگهای خبر: انرژی , اینترنت , سایت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز