اعلام مخالفت ناتو با پیمان منع سلاح های هسته ای

اعلام مخالفت ناتو با پیمان منع سلاح های هسته ای خبرگزاری نفت و گاز: ناتو روز سه شنبه گفت با پیمانی درباره منع سلاح های هسته ای مخالف است چونکه این پیمان، با ساختار امنیتی موجود سازگار نیست.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از اسپوتنیک، "معاهده درباره منع تسلیحات هسته ای" (TPNW) بعنوان نخستین "معاهده الزام آور قانونی" بین المللی شامل یک سری ممنوعیت های جامع درباره هرگونه فعالیت در رابطه با تسلیحات هسته ای است که این ممنوعیت ها شامل توسعه، آزمایش، تولید، دستیابی، مالکیت، ذخیره، استفاده و تهدید به استفاده از تسلیحات هسته ای است که در هفت ژوئیه ۲۰۱۷ از طرف مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۲۲ رای موافق، یک رای مخالف، یک رای ممتنع و ۶۹ غایب که بیشتر آنها از کشورهای هسته ای و اعضای ناتو بودند، تصویب گردید و قرار شد از ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱ (سوم بهمن) اجرائی شود.
بر طبق این معاهده کشورهای هسته ای باید یک چارچوب زمانی برای مذاکرات منجر به تایید و حذف برنامه تسلیحات هسته ای خود ارایه کنند.
در همین رابطه ناتو در اطلاعیه ای اعلام نموده است: همزمان با نزدیک شدن موعد لازم الاجرا شدن پیمان ممنوعیت سلاح های هسته ای یا معاهده ممنوعیت، ما بطور جمعی مخالفت خودرا با این پیمان ابراز می نماییم، چونکه این پیمان منعکس کننده فضای امنیت بین المللی با چالش های فزاینده آن نیست و با ساختار منع گسترش و خلع سلاح موجود، همخوانی ندارد.
این اتحاد با این وجود می گوید هنوز متعهد به افزایش کنترل تسلیحاتی و منع گسترش است.
بیانیه ناتو افزوده است: از شرکا و تمام دیگر کشورها می خواهیم به شکل واقع بینانه ای نسبت به تأثیر پیمان ممنوعیت بر صلح و امنیت بین المللی، همچون "پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای" (ان پی تی) واکنش نشان دهند و در همکاری برای بهبود امنیت تعدادی از طریق اقدامات ملموس و قابل تأیید که می تواند ریسک های راهبردی را کم کند و پیشرفت واقعی در خلع سلاح هسته ای را ممکن کند، به ما بپیوندند.




منبع:

1399/09/26
13:34:26
5.0 / 5
1106
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز