واكنش امارات به حمله به نفتكش های این كشور

واكنش امارات به حمله به نفتكش های این كشور خبرگزاری نفت و گاز: وزارت خارجه امارات متحده عربی بدون شرح جزئیات بیشتر، اعلام نمود چهار كشتی تجاری نزدیك آب های سرزمینی این كشور هدف خرابكاری قرار گرفته اند اما این واقعه تلفاتی نداشته است.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، این واقعه نزدیك بندر فجیره روی داد كه یكی از بزرگترین قطب های سوخت گیری كشتی در جهان بوده و نزدیك بندر هرمز قرار دارد.

منابع صنعتی و بازرگانی می گویند فعالیت ها نزدیك بندر فجیره روز یكشنبه آرام بود.

در اطلاعیه ای كه در خبرگزاری WAM انتشار یافت، آمده است: هدف خرابكاری قرار دادن كشتی های تجاری و تهدید زندگی خدمه آنها اتفاق خطرناكی به حساب می آید.

این بیانیه به كشتی های هدف گرفته شده اشاره نكرده اما اعلام نموده كه این كشتی ها از ملیت های مختلفی بوده اند و این اتفاق به نشت آلودگی منجر نشده است.

تنش های منطقه ای اوج گرفته و واشنگتن اعلام نموده كه یك ناو هواپیمابر و سایر نیروها را به منطقه خلیج فارس اعزام می كند.

دولت فجیره كه یكی از هفت امیرنشین تشكیل دهنده امارات متحده عربی است گزارش های رسانه ای در خصوص اینكه انفجارها در داخل بندر فجیره روی داده است را تكذیب و اعلام نمود این تأسیسات به فعالیت عادی خود ادامه می دهد.

بیانیه فجیره به رسانه خاصی اشاره نكرد اما این شبكه تلویزیونی المیادین لبنان بود كه آگاهی داد هفت نفتكش در این بندر هدف حمله قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه خود اعلام نمود دولت تمامی تدابیر لازم را اتخاذ نموده و تحقیقاتی را با هماهنگی مقامات بین المللی آغاز نموده است.

در این بین، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش كرد خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار كرده كه دو نفتكش سعودی در یك حمله خرابكارانه در نزدیكی آب های ساحلی امارات متحده عربی هدف قرار گرفته و متحمل خسارت قابل توجهی شده اند.

وی اظهار داشت: این كشتی ها در راه بازگشت به عربستان سعودی بودند تا به بارگیری نفت خام به مقصد آمریكا بپردازند با این وجود وزیر انرژی عربستان سعودی به نام این نفتكش ها اشاره ای نكرد.

فالح اظهار داشت: خوشبختانه این حملات تلفات یا نشت نفتی به دنبال نداشته است اما موجب آزار دیدن قابل توجه این دو كشتی شد.





منبع:

1398/02/23
14:45:43
5.0 / 5
5050
تگهای خبر: انرژی , سوخت , نفت , نفت خام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز