پیشبینی وزیر نفت از نشست بعدی اوپك

پیشبینی وزیر نفت از نشست بعدی اوپك به گزارش خبرگزاری نفت و گاز كاهش بیش تر تولید نفت یكی از گزینه هایی است كه اوپك و متحدانش در نشست رسمی خود در ماه دسامبر بررسی خواهند كرد و آن طور كه وزیر نفت ایران اعلام نموده، احتمال دارد كه توافق بر سر كاهش بیش تر تولید هم باشد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از ایسنا، اوپك، روسیه و سایر تولیدكنندگان غیراوپك در قالب گروهی معروف به اوپك پلاس با هدف تقویت بازار، از آغاز ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشكه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق مقرر است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدكنندگان در دیدار رسمی كه روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.
محمد باركیندو در اظهاراتی در اینباره اعلام نموده كه این كنفرانس تصمیمات مناسب، قوی و مثبتی خواهد گرفت كه ما را در راه ثبات پایدار برای سال ۲۰۲۰ قرار می دهد. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال كاهش بیش تر تولید اوپك، گفته است كه همه گزینه ها روی میز است. به قول وی، با نزدیك شدن به دسامبر، با آمار واقعی برای سال ۲۰۲۰ روبرو خواهیم شد كه ما را قادر می سازد در توافقات جاری تجدیدنظر نماییم و تصمیمی بگیریم كه كل سال را پوشش دهد.
در حالیكه اوپك و متحدانش در آخرین دیداری كه در ماه ژوییه داشتند، تصمیم گرفتند محدودیت عرضه خویش را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید كنند، دیدار بعدی در وین، احیانا چشم انداز دراز مدت را مد نظر قرار خواهد داد. در این بین بیژن زنگنه، وزیر نفت بر این باور است كه در نشست پنجم دسامبر اوپك رقم كاهش تولید نفت بیش تر شود، به این معنا كه كاهش بیش تری را از سمت اوپك در بازار را شاهد باشیم.
اما با وجود بازنگری اوپك در دورنمای تقاضا برای نفت و بالا بردن نرخ مورد پیشبینی خود برای امسال و سال آینده، اوپك اعلام نموده بود كه اوپك، روسیه و سایر متحدانشان بررسی گزینه كاهش بیش تر تولید در دیدار رسمی خود كه روزهای پنجم و ششم دسامبر در وین برگزار می گردد را منتفی نكرده اند.
تحت توافق كاهش تولید اوپك و غیراوپك كه در آن ۲۴ كشور حضور دارند، میزان عرضه ۱.۲ میلیون بشكه در روز تا ماه مارس محدود خواهد شد. هر گونه تصمیمی كه در این جلسه گرفته می شود، احیانا برای كل سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
اوپك در جدیدترین گزارش ماهانه اش، برآورد خود از تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ را ۱۰۰ هزار بشكه در روز بالا برد و ۳۰.۷ میلیون بشكه در روز برآورد كرد كه ۹۰۰ هزار بشكه در روز كمتر از سطح سال ۲۰۱۸ است. همینطور تقاضا برای نفت اوپك در سال ۲۰۲۰ را ۲۰۰ هزار بشكه در روز بالا برد و ۲۹.۶ میلیون بشكه در روز اعلام نمود كه حدود ۱.۲ میلیون بشكه در روز كمتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
اوپك انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت امسال ۹۸۰ هزار بشكه در روز رشد كند كه ۴۰ هزار بشكه در روز كمتر از پیشبینی ماه گذشته خواهد بود اما پیشبینی سال ۲۰۲۰ خویش را بدون تغییر در ۱.۰۸ میلیون بشكه در روز حفظ كرد.



1398/08/15
20:30:28
5.0 / 5
4655
تگهای خبر: اوپك , تولید , نفت , وزیر نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز