ابراز امیدواری روسیه نسبت به برگزاری كمیسیون مشترك برجام

ابراز امیدواری روسیه نسبت به برگزاری كمیسیون مشترك برجام به گزارش خبرگزاری نفت و گاز وزارت امور خارجه روسیه نسبت به تأثیر نشست كمیسیون برجام در ماه آینده میلادی بر كاهش تنش پیرامون توافق هسته ای ایران، ابراز امیدواری كرد.


به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام نمود كه مسكو امیدوار است نشست مشترك برجام كه در ماه فوریه برگزار می شود، از تنش پیرامون توافق هسته ای ایران جلوگیری كند.
در این بیانیه همینطور مطرح شد: [امیدواریم این نشست] باعث یكی شدن[موضع] اعضای برجام در باره امر مهم حفظ توافق هسته ای شود.
در ادامه آمده است: ما از تروئیكای اروپا[آلمان، فرانسه و انگلیس] و هماهنگ كنندگان برجام در اتحادیه اروپا می خواهیم كه بر این مورد تمركز كنند.
ایران به دنبال خروج آمریكا از توافق هسته ای[برجام]، متحمل شدن تحریم های مختلف این كشور و یك سال بعد از تعلل كشورهای اروپایی در عمل به تعهدشان در خصوص پیدا كردن راهكارهایی برای كاهش تأثیر تحریم های آمریكا، اعلام نمود كه در چند گام تعیین شده، تعهدات داوطلبانه برجامی خویش را می كاهد.
تروئیكای اروپا اخیرا اعلام نمود كه مكانیسم حل اختلاف ضد ایران را فعال كرده است. ایران هم اعلام نمود در صورت ارجاع این مورد به شورای امنیت سازمان ملل، خروج از معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای[NPT] را بررسی خواهد نمود.



1398/11/09
15:45:23
5.0 / 5
4329
تگهای خبر: تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز